Prosjekt BoligLos - prosjektmedarbeider
Org. nr: - Stillingsident: 4293334535 Presentasjon av stillingen:
NAV har som oppgave å avklare og skaffe relevant arbeidskraft til offentlig og privat virksomhet. For å lykkes med samfunnsoppdraget vårt er vi avhengige av god dialog med de som trenger våre tjenester og utstrakt samhandling med arbeidsgivere og aktuelle samarbeidspartnere.
NAV Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert på Tyholmen i Arendal sentrum og enheten har ca. 130 medarbeidere fordelt på fem avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle NAVs tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver.
NAV Arendal har ledig 1 x 100 % midlertidige prosjektstilling av 12 måneders varighet, med mulighet for forlengelse.
Metoden BoligLos bygger opp under tett, helhetlig og koordinert oppfølging, ut fra en boligrelatert vinkling, hvor forhold som kan bedre personens bo-evne vil være i fokus. I tillegg er det viktig å avdekke om det er bo- og helse/rus-utfordringer som er til hinder for å komme ut i arbeidslivet og hvilke tilrettelegginger som må til for å øke funksjonsevnen i forhold til samfunn og arbeidsliv.
Ved tilsetting legger vi betydelig vekt på personlige egenskaperog egnethet for stillingen. Kvalifiserte personer med minoritetsbagrunn oppfordres til å søke. Alle søkere må legge inn CV samt relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.
Vi retter oppmerksomhet mot at kun elektroniske søknader via denne nettsiden, levert innen fristen evalueres. Papir og e-post utgaver besvares ikke og sendes ikke i retur.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av brukernes helse/rusmiddelutfordringer
- Tverrfaglig samarbeid med fastlege, offentlige etater og andre tjenesteytere
- Kartlegging av økonomi/gjeldsrådgivning
- Kartlegging av arbeidsmuligheter/karrierevei
- Tett oppfølging i alle ledd med personer som har rusutfordringer
Kvalifikasjoner
Må ha:
- Høyskole/universitet (180 sp, 3 årig) bachelorgrad/diplom. For søkere med særlig relevant og nyttig arbeidserfaring kan vi ved unntakstilfeller fravike utdanningskravet
- Veiledningskompetanse fra studier og/eller praksis
- Førerkort klasse B
Ønskelig med:
God digital kompetanse
Personlige egenskaper
- Et menneskesyn som støtter opp om NAVs holdninger og verdier
- Fremoverlent og uredd
- Er lojal, stabil, positiv og arbeidsglad
- Har en ydmyk tilnærming til og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
- Er fleksibel ved endringer i arbeidsoppgaver og metodikk
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Er effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
- Liker å jobbe i team, selvstendig og i et hektisk miljø
Language
- Norsk
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjert miljø
- Gode muligheter for egenutvikling gjennom et stort internt arbeidsmarked
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn kr. 445.000 - 505.000
- God pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse
- Kommunale ansettelsesvilkår
Kontaktinformasjon
Mirva Andersen, Avdelingsleder, 90572682
Arbeidssted
Nedre Tyholmsvei 13
4836 Arendal
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal
Referansenr.:4293334535
Stillingsprosent: 100%
Prosjekt
Søknadsfrist: 01.11.2020
Om bedriften
Arendal kommune har ca. 45 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses -- og rekreasjonsmuligheter.
Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og 5 kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.Les mer her