Saksbehandler Saksbehandlerenheten
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Saksbehandlerenheten har ledig 100 prosent fast stilling som saksbehandler fra 01.06.2021.
Saksbehandlerenheten har som mål å sikre at alle innbyggere skal få lik tilgang på helse- og omsorgstjenester. Sentrale oppgaver for enheten er å kartlegge den enkelte søkers bistandsbehov og utrede hvilke tjenester vedkommende har rett på. Enheten fatter deretter skriftlige vedtak om disse tjenestene.
Saksbehandlerenheten har kontorlokaler i 3. etasje ved kommunens rehabiliteringsinstitusjon, Frydenberg. Enheten består av 8 årsverk, og med saksbehandlere fra ulike profesjoner som fysioterapi, vernepleie og sykepleie.
Arbeidsoppgaver
• Saksbehandling og utredning av søknader innen helse- og omsorgstjenester
• Telefonveiledning til brukere og pårørende
• Bidra til økt fokus på helsefremmende tiltak
• Bidra til samarbeid og koordinering mellom 1. og 2. linjetjenesten
Kvalifikasjoner
• 3-årig helsefaglig universitet- eller høyskoleutdanning. Enheten har et ønske om tverrfaglighet, og profesjonsbakgrunn vil kunne tillegges stor vekt.
• Det er ønskelig med erfaring med saksbehandling av helse- og omsorgstjenester
• God kunnskap om elektroniske verktøy og fagsystemer. Vi bruker fagsystemet Gerica
Annet Politiattest, førerkort og disponibel bil
Personlige egenskaper
• Det legges spesielt vekt på god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
• Selvstendig, samtidig som du fungerer i et team med kollegaer
• Trygghet på å ta selvstendige avgjørelser og benytte gitt handlingsrom
• Løsningsorientert og fleksibel
• Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
• Kurs/veiledning innenfor fagfeltet
• Gode kollegaer i hyggelige omgivelser
• Fleksitid
• God pensjonsordning
• Lønn etter tariffavtale
Søknad Modum kommune byttet rekrutteringssystem fra Visma Rekruttering til Visma EasyCruit 01.09.2020. Dersom du opprettet brukernavn/passord i Rekruttering, vil du dessverre ikke kunne bruke dette i EasyCruit. Du kan søke på stillinger uten å opprette brukernavn/passord, men da blir ikke CV'en din lagret, og du må legge den inn på nytt dersom du skal søke på stillinger senere. Det kan være en fordel å opprette bruker om du skal søke på flere stillinger, dette gjør du ved å trykke på «ny bruker» under oversikten over ledige stillinger, eller når du søker på en stilling.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Søkere som ikke oppgir begrunnelse blir ikke vurdert for konfidensiell behandling, og vil bli oppført på offentlig søkerliste. Modum kommune praktiserer mer-offentlighet, og det skal derfor tungtveiende grunner til for at vi kan unnta søkere til stillinger i kommunen fra offentlighet. Dersom begrunnelsen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Kine Leversby, Mobil +47 95142952, Epost: kine.leversby@modum.kommune.no
Om bedriften
Modum kommunes visjon «Vi strekker oss lenger» henspeiler på verdens største hoppbakke, midt i vår kommune. Vi kan ikke sette bakkerekord hver dag, men vi ønsker at våre ansatte skal være modige, nyskapende, romslige og samhandlende. Gjennom engasjement og jobbutførelse ønsker vi å bidra til at Modum skal være et godt sted å leve, bo og arbeide. Vår oppgave er å levere best mulig tjenester til alle våre innbyggere. Det er derfor helt naturlig at vi også ønsker et mangfold av ansatte som speiler befolkningen med hensyn til kjønn, alder, funksjonsevne og kulturell bakgrunn.
Velkommen som arbeidssøker hos oss!