Bondi barneskole - rektor
Org. nr: - Stillingsident: 4191385442 Presentasjon av stillingen:
Bondi skole er en barneskole med 460 elever, velkomsttilbud for elever på 1.-3. trinn og SFO. Skolen ble nybygget i 2011 og er en moderne skole med gode arbeidsforhold for elever og ansatte. Den ligger i tilknytning til et skogholt på Risengaområdet med enkel tilgang til de mange idrettsanleggene.
Skolen er en PALS-skole og har fokus på å skape et godt læringsmiljø for elevene, både faglig og sosialt. Skolen har høye forventninger til ansatte om at elevene opplever å bli sett og anerkjent for styrkene sine. Skolens visjon er "et godt sted å være og et godt sted å lære".
Skolen ledes av rektor, tre avdelingsledere og SFO-leder. Den har rundt 70 ansatte. Rektor er skolens øverste leder og har hovedansvar for å utvikle skolen som helhet på tvers av klasser og avdelinger, slik at elever og ansatte opplever mestring og utvikling.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle skolens helhetlige arbeid for et helsefremmende skolemiljø for alle barn
- Arbeide for en helhetlig kultur på skolen der SFO og øvrig skoledrift sees i sammenheng
- Være et digitalt forbilde og videreføre satsingen på læringsaktiviteter med digitale hjelpemidler
- Bruke ressursene for å gi fellesskapende tilpasset opplæring og legge til rette for elevenes læring og utvikling
- Skape klima for godt skole-hjem-samarbeid om den enkelte elev og i skolens organer
- Strategisk ledelse av skolens personale
- Overordnet ansvar for pedagogisk og administrativ skoledrift
- Videreutvikle skolen som sentral aktør i nærmiljøet og finne gode løsninger sammen med innbyggerne
Kvalifikasjoner
- Godkjent lærerutdanning, gjerne med tilleggsutdannelse innen skoleledelse.
- Erfaring fra administrativ skoledrift
- Erfaring med strategisk ledelsesarbeid.
- Gode digitale ferdigheter.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som
- er en inkluderende og synlig leder og som har klare tanker om hva som skaper den gode skolen
- kan drive skoleutvikling slik at alle ansatte gir elevene de beste forutsetninger for livsmestring
- har høy faglig kompetanse og evne til å utfordre og ansvarliggjøre medarbeiderne
- kan analysere skolens praksis og velge de riktige tiltakene, til rett tid
- kan ta strategiske grep i skolen, for å skape en helhetlig skoledag for elevene
- har ambisjoner på elevenes vegne og bidrar til at hver enkelt kan utvikle sitt fulle potensiale
Personlig egnethet blir vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr
- Et godt kvalifisert og motivert personale.
- Systematisk satsing på kompetanseutvikling inkl. deltakelse i kommunens organisasjons- og lederutviklingsprogram.
- Lærende nettverk i en sterk rektor- og virksomhetsledergruppe.
- En kommune som satser på skolen og de ansatte.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Kontaktinformasjon
Terje Larsen, +47 957 94 880
Arbeidssted
Eddas vei 3
1386 Asker
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Asker kommune
Referansenr.:4191385442
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.03.2020
Om bedriften
Asker kommune er, etter at Hurum, Røyken og Asker slo seg sammen 1. januar 2020, landets åttende største kommune med om lag 94 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi legger FNs bærekraftsmål til grunn for arbeidet med å videreutvikle askersamfunnet. Sammen med innbyggerne legger vi til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Vi satser på innovasjon og digitalisering, og vi skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne. Asker kommune er en kunnskapsorganisasjon hvor medarbeiderne er den viktigste ressursen og står for en profesjonell forvaltning og en god og tilgjengelig innbyggerservice.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Det er krav om godkjent politiattest for den som ansettes i stillingen.