Daglig leder
Vår nye daglig leder må være resultatorientert og gjennom stort og smittende engasjement ta ansvar for å videreutvikle selskapet i en spennende og krevende bransje. Du må like utfordringer og ha evne til å motivere og bry deg om dine ansatte. Daglig leder må være fremoverlent og raskt kunne identifisere verdi- og kostnadsdrivere i en organisasjon, og evne å ta i bruk ny teknologi. Vi ser etter en leder som lytter til kunden, har forståelse for samfunnsoppdraget og er god på serviceledelse i praksis.
Som daglig leder vil du operere i Midt-Norge og vi forventer at du er en synlig og utadrettet leder – synlig mot ansatte og synlig mot kundene. Derfor har vi ikke konkretisert kontorstedet, det er opp til deg innenfor aksen Verdal – Orkland, vi har kontorer her samt i Namsos, Kristiansund, Melhus og Stjørdal. Du må kunne balansere det å være en strategisk ressurs i samspill med styret, med operativ gjennomføringsevne på felt som fortsatt har mye å gå på når det gjelder effektive- og miljøvennlige løsninger.
Den rette person får spennende oppgaver, stor frihet under ansvar og stor påvirkningsmulighet – avfallsutfordringene i årene fremover er ikke løst og du skal bidra til stadig bedre løsninger for den enkelte og for samfunnet. Daglig leder rapporterer til styret. Vi ser etter relevant erfaring, gjerne fra transport- og logistikkbransjen og vi ser helst at du har noe ledererfaring. Du må være en god kommunikator både eksternt og internt.
Arbeidsoppgaver
- Etablere teamkultur og anerkjenne sine ansatte
- Bidra til og iverksette de prioriteringer og strategier som styret til enhver tid har besluttet skal være gjeldende for selskapet
- Ha fullt ut personal- og resultatansvar for selskapets virksomhet
- Utøve godt lederskap gjennom tett dialog med ledergruppen og se de ansatte som selskapets viktigste ressurs.
- Ha kjennskap til og forstå viktigheten av å styre etter KPIèr i den hensikt å forbedre organisasjonen og tilbudet, og oppnå kontinuerlig forbedring
- Evne å sette seg inn i ny teknologi med tanke på å finne løsninger som kan tas i bruk for nåtid og fremtid
- Tett dialog med eiere for å ivareta felles strategi og målstyring
- Innkjøp
Ønskelige kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Høyere utdanning innenfor et av fagområdene HR/personal, økonomi/ledelse eller transport/logistikk er ønskelig. Annen relevant utdannelse og erfaring kan kompensere for dette
- Relevant ledererfaring og dokumenterte resultater fra privat og/eller offentlig virksomhet
- God bransjekunnskap er en fordel men ingen forutsetning
- Erfaring fra kontinuerlig forbedring
- Ambisiøs og selvgående med generelt godt humør og et positivt grunnsyn
- Strukturert, utadvendt og med gode lederegenskaper
- Kommuniserer godt med eiere, kunder, kolleger, og øvrige samarbeidspartnere
Vi kan tilby
- En spennende og allsidig jobb med gode utviklingsmuligheter i et selskap som er viktig for storsamfunnet og den enkelte
- Konkurransedyktige betingelser
- Firmabil kan vurderes dersom ønskelig og behov
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Selvstendig stilling i et hektisk men trivelig miljø
Nærmere spørsmål om stillingen kan rettes til Avantas ved Christian Ingebrigtsen tlf 47462547, Hanne Haug Fremo tlf 98212455, eller styreleder Torbjørn Evjen tlf 47607215. Avantas tar om ønskelig imot uformelle henvendelser konfidensielt overfor oppdragsgiver.
Søknadsfrist: 8. august 2022
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan offentliggjøres på søkerliste. Iht offentlighetslovens § 25 kan opplysninger om søkeren bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkere som ev. ber om unntak fra offentlighet vil bli kontaktet særskilt dersom nærmere begrunnelse ikke automatisk fyller kriteriene.