Fagkonsulent 100% ved Aktivitets- og avlastningstjenesten
Beskrivelse av arbeidsplass
Aktivitets- og avlastningstjenesten består av Rusvikvegen 3a (bolig/barnebolig/avlastning), Eidevegen 13 (barnebolig og avlastning under 18 år), Liarfjell avlastningshjem (avlastning under 18 år), Ekta aktivitetssenter, Aktivitetshuset Eide, Støttekontakt og Familieavlastning. I tillegg ytes tjenester i form av koordinatoroppdrag og koordinatoroppfølging. Fagkonsulent er direkte underlagt virksomhetsleder.
Ansvarsområde
Du vil være aktiv og delaktig i miljøet og du må kunne veilede der det er behov. Du må kunne ta ansvar for faglige oppgaver som dokumentasjon (Profil), tverrfaglig samarbeid, Kapittel 9 og legemiddelhåndtering. Du vil få et særlig ansvar for kompetanseplanen i tjenesten. Vi yter tjenester til brukere med utfordrendel atferd og har behov for å øke den faglige kompetansen i tjenesten.
Arbeidsoppgaver
50% veiledning av personal og pårørende (fortrinnsvis i Eidevegen og Rusvikvegen) - veiledning i miljøet.
20% tildeling og plassering av avlastningsopphold.
30% koordinatorarbeid. Koordinatoroppdrag ut fra kapasitet og oppfølging og veiledning av koordinatorer i tjenesten.
Dette er veiledende prosentfordeling og tidsbruk vil variere i perioder.
Kvalifikasjoner
Krav til stillingen:
- Autorisert vernepleier
- Personlig egnethet er særdeles viktig med tanke på veilederfunksjonen.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant videreutdanning (for eksempel psykisk helsearbeid, utfordrende atferd, familieterapi)
- Kompetanse innen målretta miljøarbeid.
- Veiledningskompetanse/veiledningsutdannelse
- Erfaring med saksbehandling
Personlige egenskaper
Vi søker deg som har gode samarbeidsevner, som viser fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling. Det er viktig at du kan jobbe selvstendig og strukturert mot felles mål. I tillegg søker vi etter noen som er gode på å bygge tillit og gode relasjoner. Du må mestre en utfordrende arbeidsdag og i tillegg være en pålitelig og pliktoppfylllende person.
Du må ha "stå på vilje" og være løsningsorientert.
Vi kan tilby
Et godt arbeidsmiljø samt stort fokus på tverrfaglig samarbeid. Det blir lagt til rette for utvikling av egen kompetanse. Som ansatt i Karmøy kommune får du gode forsikring- og pensjonsordninger og god lønnsplassering i henhold til hovedtariffavtalen og lokale avtaler.
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes