Bru- og kaiforvalter
I fylkesvegadministrasjonens seksjon for plan og forvaltning har vi ledig 100% fast stilling som bru- og kaiforvalter.
Seksjonen er inndelt i tre enheter Plan, Forvaltning og Eiendom/juridisk. Planenheten har ansvaret for planlegging av nye veger og utbedringstiltak på eksisterende vegnett. Forvaltningsenheten ivaretar i tillegg løpende oppgaver knyttet til saksbehandling og forvaltning av fylkesvegnettet med tilhørende installasjoner som bruer, murer og kaier. Enheten har en sentral oppgave knyttet til ivaretakelse av trafikksikkerhet. Ansvar for registrering og oppdatering av vegregistre ligger også her. Grunnerverv/juridisk har ansvar for grunnerverv og ivaretakelse av våre eiendommer, samt saksbehandling knyttet til skadesaker og erstatninger.
Stillingens ansvars- og fagområde:
- Hovedoppgavene er gitt i Bruforskriften for fylkesveg og Håndbok N401 Bruforvaltning på fylkesveg.
- Ansvar for å påse at krav gitt i forskriftene i alle faser fra planlegging til bygging, drift og vedlikehold blir ivaretatt.
- Påse at det foreligger et inspeksjonsregime i tråd med krav og dette følges, samt dokumenteres.
- Kontrahering og oppfølging av kontrakter knyttet til gjenomføring av inspeksjoner av konstruksjonene. Det vil bli gitt nødvendig opplæring.
Da administrasjon av fylkesveg er under etablering må endring i ansvars- og oppgavefordeling påregnes.
Utdanning og erfaring:
- Relevant høyere utdanning, minimum bachelor
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Teknisk kompetanse knyttet til bruer og eller stål/betongkonstruksjoner vil være en fordel
- Det er en fordel med erfaring fra offentlig forvaltning
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Evne til å jobbe med systemer og følge opp at systemer følges og dokmumenteres
- Du vil jobbe tett sammen med de som har det daglige ansvaret for drift/vedlikehold av bru/kai konstruksjonene, slik at gode samarbeidsevner er nødvendig for å få til et godt resultat.
- Selvstendig
- Strukturert tilnærming til oppgaveløsning
- Fleksibel
- Gode kommunikasjonsevner
- Bevisst verdisyn
Sentrale nettsider og dokumenter:
- Organisasjonspolitikk
- Etablering av fylkesvegadministrasjon i Nordland
- Facebook: Ny fylkesvegadministrasjon i Nordland
Fylkeskommunes oppdrag er å utvikle Nordlandssamfunnet til beste for alle som bor i fylket, og gi et godt og likeverdig tjenestetilbud til alle innbyggerne. Sammen med kommunene, staten, frivillige organisasjoner og næringslivet skal vi skape attraktive og inkluderende lokalsamfunn. Våre kjerneoppgaver omfatter ansvar for videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelsetjenester, transporttilbud og næringsutvikling. Målet er å være en regional utviklingsaktør på alle områder. Fylkeskommunen har ca 3400 ansatte, og har parlamentarisk styringsform. Fylkestinget er vårt øverste organ, mens fylkesrådet har det daglige ansvar for gjennomføring av politikken.
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker! Søk på stillingen