Kvalitetsrådgiver i Barneverntjenesten
Stillingsannonsen er inaktiv.Karmøy kommune
Barnevern og ungdomstjenesten
Beskrivelse av arbeidsplass
Barneverntjenesten i Karmøy kommune har ledig en spennende stilling i barnevernslederens stab med varierte arbeidsoppgaver. Barneverntjenesten har 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familiesenteret. Staben har arbeidsoppgaver opp mot alle avdelingene.
Ansvarsområde
Kvalitetsrådgiveren vil jobbe tett på barnevernleder og avdelingslederne for å utvikle, revidere og kontrollere internkontrollsystemet, brukerundersøkelser, informasjonsarbeid, planlegge og organisere kurs for ansatte, gjennomføre rutineendringer i tjenesten, utføre innførte kontrollrutiner blant annet journalansvarlig oppgaver, ha oversikt over de faglige metoder og kartleggingsverktøy som brukes i tjenesten samt bistå i opplæring av nye ansatte.
Arbeidsoppgaver
Kvalitetsrådgiver i stab vil ha ansvar for internkontrollsystemet, jobbe med klage- og tilsynssaker i samarbeid med jurist og avdelingene, faglig utviklingsarbeid og informasjonsarbeid som blant annet utarbeide presentasjon av barneverntjenesten, avdelinger, tilbud og aktiviteter og andre hendelser i barneverntjenesten, og publisere på nett.
Kvalitetsrådgiver vil også ha ansvar for å utvikle og systematisk gjennomføre brukerundersøkelser i barneverntjenesten.
Arbeid med høringsuttalelser og saksfremstilling til folkevalgte, kvalitetsarbeid, statistikk og internkontroll inkl. rapportering på blant annet barnevernsområdet. Arbeidet vil innebære utarbeidelse og revidering av rutiner og styringsdokumenter for barneverntjenesten. Kvalitetsrådgiver utarbeider også samarbeidsavtaler, søknader og rapportering på tilskuddsordninger, planarbeid, koordinere og tilrettelegge i fht planarbeid, samt forefallende oppgaver i stab og administrasjon.
Kvalifikasjoner
- Vi søker deg med utdanning som barnevernspedagog, sosionom eller annen relevant høgskoleutdanning på minimum bachelornivå. Det stilles krav til erfaring fra arbeid med barnevern og svært gode kommunikasjonsevner. Personlige egenskaper er avgjørende og vil bli tillagt like stor vekt som formell kompetanse
- Du har gode IT-kunnskaper og evner å sette deg inn i nye system
- Du har svært god skriftlig fremstillingsevne
- Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Du liker både å jobbe selvstendig og i tett samarbeide med avdelingsledere og barnevernleder. I det daglige må du være villig til å se hele barneverntjenesten som diitt - arbeidsområde og hjelpe til med utfordringer innenfor alle områdene og kunne ta på deg nye oppgaver
- Du liker å arbeide systematisk og å jobbe med tall og statistikk. Du har systemkompetanse og systemforståelse, samt IT-kompetanse i blant annet Familia, Excel, Power Point og Word. Gode språkkunnskaper i norsk muntlig og skriftlig
- Politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Personlig egnethet vektlegges spesielt
Personlige egenskaper
Du er systematisk, selvstendig, samarbeidsvillig og serviceinnstilt. Du liker planarbeid, tar ansvar for arbeidsoppgavene, er proaktiv i fht systemjobbingen og må kunne være fleksibel. Du er løsningsorientert og trives med ulike arbeidsoppgaver i en hektisk arbeidshverdag.
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Karmøy kommune
Adresse
Statsråd Vinjes gate 25, 4250 Kopervik
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 13. juni 2020
Hentet fra: Karmøy kommune
Referanse: enterprise.karmoy.kommune.no/recruitment/opening?0?6089
Stillingsnummer: 2ba4f997-df64-4fa6-b933-8f176a1cb79b