Avdelingsleder i tjenesten for funksjonshemmede
Tjenesten for funksjonshemmede visjon er å være en tjeneste med fokus på faglig kompetanse, raushet og inkluderende holdning som gir frihet til å leve. Denne holdningen og visjonen gjelder overfor alle innen vår tjeneste, brukere, pårørende og personal. Passer en slik holdning for deg kan Tjenesten for funksjonshemmede være den arbeidsplassen du leter etter.
Avdelingen består pr. dags dato av 18 ansatte med tverrfaglig kompetanse og 2-3 brukere.
Vi søker fortrinnsvis vernepleier eller annen med relevant utdanning på bachelornivå.
Andre med relevant praksis og personlig egnethet kan bli prioritert.
Det søkes etter en leder som utøver sin ledelse på en motiverende måte og med god gjennomføringskraft.
Det kreves stor arbeidskapasitet, omstillingsevne og fleksibilitet.
Du arbeider strukturert, målrettet og effektivt i et hektisk fagmiljø.
Vi søker en samlende og raus leder som har evne til å lede, veilede, motivere og utvikle medarbeidere og team.
Du kommuniserer godt og tydelig i ulike situasjoner og har gode samarbeidsevner som skaper trygghet og åpenhet.
Arbeidsoppgaver
Personalansvar med oppfølging av medarbeidere og drift.
God økonomi og turnusforståelse.
Fraværsoppfølging. Etter IA-avtalen.
Ansvar for avdelingens faglig kompetanseutvikling.
Delta på ledermøter og samlinger.
Øvrige oppgaver knyttet til ledelse og drift må påregnes.
Det er ønskelig med erfaring og kunnskap om:
Arbeidserfaring fra fagfeltet habilitering, aldring og psykisk helse.
God digital.
Kommunal organisasjonsforståelse.
Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper.
For stillingen vil personlig egnethet og fungering i arbeidsgruppe bli særlig vektlagt.
Menn oppfordres til å søke.
Aktuelle søkere vil kunne bli innkalt til intervju.
Referanser må oppgis.
Lønn og tiltredelse etter avtale.
Andre opplysninger
Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse.
Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager.
Søknadsprosedyre
Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via: www.alstahaug.kommune.no
Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.
Om bedriften
Alstahaug er en kommune med ca. 7500 innbyggere, sentralt beliggende på Helgelandskysten med Sandnessjøen som administrasjonssenter og baseby for oljenæringen på Nordlandssokkelen. Sandnessjøen er også regionsenter for ytre Helgeland med sykehus, videregående skoler, flyplass, hurtigruteanløp, fergeforbindelse til øyene i regionen og fastlandsforbindelse til E6.