Seksjonsleder Utredning
Arbeidsoppgaver
Som seksjonsleder skal du etablere og videreutvikle en eksisterende seksjon med endrete oppgaver. Det er viktig at seksjonslederen har en offensiv holdning til å se på hvilke muligheter en utredningsseksjon kan spille i vegavdelingen på sikt.
Seksjonen vil etter endringen blant annet ha følgende ansvarsområder
- lede prosjektporteføljen fra en prosjektide frem til reguleringsplan
- utvikling av prosjekt, utredninger, forprosjekt, kommunedelplan
- tilrettelegge og styre utredninger med sikte på å styrke Vegavdelingens utgangspunkt for fag- og systemutvikling i en politisk organisasjon
- ivareta ansvaret for kommunekontakt, høringer samt andre innkomne oppgaver innen utredningsområdet
- sikre nødvendig involvering og ivareta Trøndelag fylkeskommunes interesser i forbindelse med tidligfase prosjekt, utredninger og planer som utarbeides i regi av andre etater innenfor Miljøpakke Trondheim
Dine hovedarbeidsoppgaver som seksjonsleder er å
- lede og organisere arbeidet i seksjonen
- koordinere arbeidsoppgaver og lede det faglige arbeidet
- ha ansvar for faglig utvikling av seksjonen og medarbeiderne
- ha personal og budsjettansvar for egen seksjon
- ha delansvar for vegavdelingens budsjett og måloppnåelse
Kvalifikasjoner
- minimum 3 års relevant utdanning innen tekniske fag fra universitet/høyskole
- Prosjekt-/planerfaring fra utredning/tidlig fase
- minimum 5 års relevant erfaring innen prosjektledelse av plan- og byggeprosjekter er ønskelig
- gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
- ledererfaring fra offentlig virksomhet er ønskelig
- førerkort klasse B
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, trenger vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)
Personlige egenskaper
Vi ser etter en trygg leder som skal lede dyktige fagfolk. Du bør ha god balanse mellom operativt og strategisk arbeid og mellom fag og forvaltning.
Vi vektlegger at du
- har god evne til strategisk tankegang og prosessforståelse
- har evne til å skape gode relasjoner
- kommuniserer og samhandler godt internt og eksternt
- motiverer og utvikler medarbeidere og deg selv
- jobber strukturert mot mål og er handlekraftig og løsningsorientert
- er en god rollemodell og kulturskaper
- har god forståelse for politiske prosesser
Vi tilbyr
- stort handlingsrom innenfor eget ansvarsområde med gode utviklingsmuligheter
- en organisasjon med medarbeidere som har høy og tverrfaglig kompetanse og du blir en del av avdelingens ledergruppe
- lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger
Andre opplysninger
Arbeidssted vil være Steinkjer eller Trondheim. Du må regne med noe reising i jobben
Fylkeskommunen ønsker en mangfoldig sammensetning av ansatte
Vi gjør oppmerksom på at vi utarbeider offentlige søkerlister, men du kan søke om unntak fra denne.
Kontaktinformasjon
Jo Bernt Brønstad, Direktør for avdeling veg, 74 17 86 96 /934 64 773, jobbr@trondelagfylke.noArbeidssted
Seilmakergata 27735 Steinkjer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Trøndelag fylkeskommuneReferansenr.:4568775796
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.10.2022
Om bedriften
Vår visjon er "Vi skaper historie".
Vi lever etter verdiene Åpen og nysgjerrig i holdning og Modig og ansvarlig i handling.
Vi leverer tjenester som er viktig for folks hverdag. De største ansvarsområdene våre er utdanning, tannhelse og samferdsel. Vi er en stor samfunnsutvikler innen kultur, folkehelse, plan- og næringsutvikling. Trøndelag fylkeskommune er en av landets største veieiere.