Administrasjon- og organisasjonsutvikling - Rådgiver/jurist
100% fast stilling med snarlig tiltredelse
Beskrivelse av arbeidssted
Administrasjon og organisasjonsutvikling består av to virksomheter:
Virksomhet for HR ivaretar personaladministrasjon (livsfaseprosesser), organisasjonsutvikling og kompetanseutvikling, lønn og tariff, arbeidsrett, HMS, forvaltning av lærlingordningen, informasjon/kommunikasjon, politisk sekretariat mm., og bistår kommunens ledere i individuell og kollektiv arbeidsrett. HR har ansvar for kommunens lønnspolitikk. Gjennom proaktivt arbeid skal vi understøtte kommunens strategier og mål, samt yte service og bistand til organisasjonen. HR er ansvarlig for å ivareta kommunens interesser innen arbeidsgiverpolitikk.
Service - og dokumentsenter er en egen virksomhet med 16 ansatte plassert i Administrasjons - og organisasjonsutvikling sine fellestjenester. Virksomheten er lokalisert på rådhuset og består av to avdelinger som yter tjenester til interne og eksterne brukere. IKT prosjekter, utviklingsprosesser og innkjøp er også en del av virksomheten. Avdelingen jakter på de gode arbeidsprosessene som fører oss inn i den digitale verden samtidig som vi holder oss innenfor lovverk, kvalitet og etikk.
Sentrale arbeidsoppgaver for stillingen vil være utredningsarbeid og saksbehandling innenfor HR og Arkiv (internkontroll for dokumenthåndtering). AO ser behovet for å styrke forvaltningsområdet som følge av økt saksmengde i HR, arbeide med arkivplan (internkontroll for dokumenthåndtering), samt juridiske problemstillinger knyttet til innsyn og informasjonssikkerhet. Stillingen vil være delt mellom HR og Service - og dokumentsenteret tilpasset oppgaver. Ansvar for koordinering av rapportering vil også være en del av stillingen. Den som ansettes må like å arbeide på flere felt og kunne fordype seg i juridiske problemstillinger som oppstår på de ulike fagområdene.
Krav til kompetanse
- Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap.
- Ønskelig med spesialisering i forvaltningsrett
- Kjennskap til sentrale lover som forvaltningsloven, offentlighetsloven, arkivloven og personvernlovgivningen er en fordel
- Saksbehandling innen forvaltningsrett
- Bistå egen virksomhet med ivaretakelse av personvernlovgivningen
- Utarbeidelse av maler og styrende dokumenter på HR og Service - og dokumentsenteret.
- I tillegg på det påregnes noe foredragsvirksomhet (intern opplæring/workshop).
Øvrige kvalifikasjoner
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Gode analytiske ferdigheter og god vurderingsevne
- Kunne arbeide selvstendig, ta ansvar, være målrettet og resultatorientert
- Ha en god forståelse av egen effekt på andre, samt ha evne til å være nettverksbyggende, motiverende og skape gode relasjoner
Vi tilbyr
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn i h.h.t. tariffavtale og lokale særavtaler.
Offentliggjøring
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerens navn bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. (Offentleglova § 25)
Politiattest
For stillinger innenfor barnehage, skole, barnevern og helse- og sosialtjenesten stilles det krav til godkjent politiattest (må ikke være eldre enn 3 måneder). Politiattesten skal ikke vedlegges søknaden, men forevises leder ved evt. tilbud og aksept av stilling.
Slik søker du
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post.
Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju/tilsetting.
Mottatte attester/vitnemål vil ikke bli returnert.
Om bedriften
Velkommen til Bamble kommuneBamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for åutvikle videre. Kommunen står overfor den største satsingen i nyere tid innenfor oppvekst, barn og unge med bygging av aktivitetssenter og ungdomsskole på Grasmyr.Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.