Rådgiver/spesialrådgiver
Politisk sekretariat og rådhusforvaltning, Bærum kommune
Rådhustorget 2, 1337 Sandvika, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/spesialrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 3. juni
Politisk sekretariat skal bidra til gode politiske prosesser, tilrettelegge for arbeidet i de politiske styringsorganene og bistå den politiske ledelsen i Bærum kommune. Kontoret er underlagt ordføreren og dekker sekretariatsfunksjonene for alle kommunens politiske organer.
Politisk sekretariat har ansvar for forvaltningen av rådhuset som er kommunens hovedbygg for politisk møteaktivitet, representasjonsvirksomhet og vielser.
Les mer om politisk sekretariat og den politiske styringen av Bærum kommune på følgende link:
https://www.baerum.kommune.no/politikk-og-samfunn/politikk/
Arbeidsoppgaver
Til stillingen ligger et særlig ansvar for å vedlikeholde og oppdatere politisk sekretariat sine hjemmesider, i dialog med kommunens kommunikasjonsenhet.
Den som tilsettes vil videre være en nøkkelperson i design og utformingen av ulike rapporter, brosjyrer, presentasjoner o.l. Aktuelle eksempler er kontorets årsmelding, årsmelding for medvirkningsråd, brukermanualer til folkevalgte, veiledere til valgmedarbeidere, og presentasjoner/foredrag som holdes av politisk ledelse. Du må derfor ha god kompetanse i bruk av verktøy for webpublisering (som for eksempel Optimizely), PowerPoint, Adobe InDesign og Adobe Illustrator.
Politisk sekretariat har ansvaret for å koordinere gjennomføringen av den årlige TV-aksjonen i Bærum kommune. Den som tilsettes vil få en nøkkelrolle i dette arbeidet, både for overordnet planlegging og praktisk tilrettelegging/gjennomføring.
Den som tilsettes vil tidvis bli bedt om å utarbeide talepunkter, foredrag og presentasjoner på vegne av politisk ledelse. Du skal videre bistå leder med interne utredningsoppgaver og utarbeidelse av kontorets interne rutinebeskrivelser, samt med å holde disse oppdatert i kommunens kvalitetssystem.
Politisk sekretariat har ansvaret for gjennomføringen av stortings-, kommunestyre- og fylkestingsvalg i Bærum. Du må påregne å bli en sentral bidragsyter til dette arbeidet, inkludert praktisk tilretteleggingsarbeid.
Til stillingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til oppfølgingen av kommunens vennskapskommunesamarbeid og til å arrangere omvisninger/presentasjoner i rådhuset for skoleklasser o.l.
Fra høsten 2027 kan det være aktuelt at du får oppgave som utvalgssekretær for ett politisk utvalg. Arbeidet innebærer tett dialog med politisk utvalgsleder og kommunedirektørens administrasjon.
Endringer i arbeids- og ansvarsoppgaver må påregnes da vi er et kontor i stadig utvikling. Vi har en arbeidskultur der vi alle har en fleksibel innstilling og bidrar der det trengs. En del kvelds-/overtidsarbeid må påregnes, da store deler av den politiske møtevirksomheten skjer på ettermiddagen/kvelden.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Meget god digital forståelse og kompetanse, herunder god kunnskap om bruken av verktøy for webpublisering (som for eksempel Optimizely), og verktøy som PowerPoint, Adobe InDesign og Adobe Illustrator
- Det er ønskelig med gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Det er ønskelig med erfaring fra tilsvarende arbeid
- Ønskelig med førerkort klasse B
Stillingen kan ikke kombineres med politiske verv i Bærum kommune
Personlige egenskaper
- Meget god serviceinnstilling
- Fleksibilitet – vi trenger en person som kan utføre varierte oppgaver, både store og små, avhengig av hva som er avdelingens behov der og da
- Gode samarbeidsevner
- Strukturert person som evner å se behov og ta selvstendig initiativ
- God rolleforståelse, særlig for politiske prosesser og ansvarsdelingen mellom politikk og administrasjon
- Utadvendt
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale, innenfor lønnsrammen på 540 000 - 880 000 kroner
- Fleksibel arbeidshverdag med mulighet for hjemmekontor inntil to faste dager i uken
- Muligheten til å jobbe tett på politisk og administrativ ledelse i Norges femte største kommune
- Variert og spennende arbeidshverdag med muligheter for stor grad av selvstendighet
- Offentlig tjenestepensjon
Kontaktinformasjon
Eirik Lindstrøm, Leder av politisk sekretariat, 92820795Arbeidssted
Rådhustorget 21337 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 4968462746
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Eirik Lindstrøm
Leder av politisk sekretariat
92820795
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2939502
- Hentet fra
talentech
- Referanse
be592ff00fe4471e9d235448ad6118bf