Shopper Marketing Manager
Hansa Borg har en sterk posisjon i drikkevarekategorien. I 2021 har norske dagligvarekjeder utropt Hansa Borg som den leverandøren med den sterkeste porteføljen og kåret oss som best på nytenkning og innovasjon. I 2020 ble Hansa Mango IPA kåret til den beste innovasjonen i norsk dagligvare. Vi ønsker å styrke organisasjonen vår for å ytterligere øke vår kundeorientering og gjennomføringskraft i dagligvare. Vi skal være en offensiv aktør og vi har en tydelig målsetting om vekst! Som en sentral rolle for å styrke vår posisjon som en enda mer ambisiøs og tydelig leverandør, med kunde og samarbeid i sentrum, opprettet vi i januar i år et nytt team for Kunde & Kategoriutvikling. Dette teamet bidrar til å sikre at vi maksimerer potensialet i de kategorier vi opererer i sammen med våre kunder.
Stillingen som Shopper Marketing Manager er en av de nye stillingene i dette teamet. Vi søker etter deg som ønsker å bidra til å forsterke vår posisjon som en ambisiøs og tydelig leverandør med kunde og samarbeid i sentrum! Du vil i stor grad kunne være med å påvirke din egen arbeidshverdag. Samtidig vil du være en viktig bidragsyter inn i et engasjert og dedikert team som er stolte over jobben vi gjør og som har et sterkt fokus på å jobbe sammen mot våre felles mål. Høres dette spennende ut? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg!
Hva vil vi at du skal gjøre hos oss?
Som Shopper Marketing Manager hos oss vil du være ansvarlig for innhold, operasjonalisering, gjennomføring og evaluering av vår årlige markedsplan mot dagligvare delt inn i fem årlige perioder. Du vil være ansvarlig for å utarbeide kampanjestrategi pr kjede og enkelte merkevarer, inkludert digitale plattformer og koordinere aktivitetsplan i tett samarbeid med KAM og kunde, samt pr kategori i samarbeid med Kategoriansvarlig. Du vil jobbe som bindeleddet mellom salg dagligvare (KAM og Ytre) og Marked, Innovasjon & Innsikt i tett samarbeid med Leder Kunde- & Kategoriutvikling, og kanalisere kanal- og kundeinnsikt inn til merkevaresjefene for å bistå med innsikt for å styrke merkevareplanene.
Du vil være ansvarlig for å utvikle markedsplan til kjedeteamene som understøtter finansielle mål i kommersiell plan og ta utgangspunkt i vår merkevareplan. Du vil bistå KAM-teamet med innspill til kjedeforhandlinger knyttet til kampanjer for året som definert i kommersiell plan og være med i kundemøter når relevant/ønskelig. Du vil sikre operasjonalisering av merkevareplaner gjennom dialog med merkevaresjefene, KAM og relevante kontakter på kundesiden og sørge for at markedsplanen iverksettes gjennom ytre salg med støtte fra vår Kampanje- & Aktivitetsansvarlig.
Du vil jobbe tett sammen med Space Manager når det kommer til forbrukeratferd og space og vil være ansvarlig for å utvikle shopper marketing tiltak for å øke konkurransekraften til kjedene, f eks palleløsninger, displays og eksponeringsenheter. I samarbeid med Kommunikasjonsansvarlig vil du sikre kampanjer gjennom SOME som treffer forbruker. I stillingen vil du ha eget budsjett og være ansvarlig for fag- og metode for shopper marketing hos oss
For å lykkes i rollen ser vi gjerne at du har
- Relevant høyere utdanning, tilsvarende bachelorgrad eller høyere. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formelle krav
- Minimum 4 års erfaring innen shopper marketing/markedsføring/KAM/kommersielt område
- Erfaring fra dagligvare eller Kiosk, Bensin- eller Servicehandel er en sterk fordel
- Fordelaktig med erfaring fra bruk av innsiktdatabaser som DunnHumby, Sylinder
- Behersker IT verktøy som MS Office, Power BI, Nielsen, analyseverktøy mm
- God budsjett- og tallforståelse
- God formidlingsevne skriftlig og muntlig både på norsk og engelsk
Hvem tror vi du er?
Du gjør folk rundt deg gode. Du er utholdende og har stor arbeidskapasitet. Du er analytisk, nøyaktig og god på detaljer. Du er strukturert, har et kommersielt tankesett med sterk forretnings- og budsjettforståelse. Du er god på identifisere forretningsmuligheter og bryte det ned til konkrete tiltak som følges opp. Du er selvgående, men samtidig en god lagspiller gjennom ditt engasjement. Du er en gjennomfører og trives med å ha mange baller i luften. Proaktiv og selgende, imøtekommende og trives med å jobbe tett med kunde. Du er pedagogisk og kommuniserer tydelig og godt med andre. Kreativ, initiativrik og løsningsorientert er ord mange vil bruke for å beskrive deg. Du liker tanken på å spille alle deler av Hansa Borg gode. Du har godt humør som smitter og du er leken og tør å prøve og feile. Du elsker å utvikle deg og oppsøker og tilegner deg kontinuerlig ny og nødvendig kunnskap.
Flinke folk har mange muligheter. Hvorfor skal du velge oss?
Vi er Norges største norskeide bryggerikonsern og har som visjon å være landets mest berømte leverandør av glede, nytelse og smak. For å klare dette er vi helt avhengig av å ha de riktige menneskene på laget. Verden er i endring, det er vi også. Hverdagen hos oss er preget av action, humor og glede, og en dedikasjon til faget vårt. Og ikke minst stolthet over å få til noe stort sammen! Kan du identifisere deg våre verdier; Merkevarer, Mennesker, Moro og Miljø? Vil du være stolt av å jobbe i et selskap med mye historie og stolte tradisjoner? Ønsker du muligheten til å få utfordret deg selv og utvikle deg både faglig og personlig i en ambisiøs og engasjert organisasjon hvor du vil ha store påvirkningsmuligheter? Vi i Hansa Borg Bryggerier ønsker å gjøre en forskjell, og vi håper du vil bidra.
Vi vil gjerne at du søker hos oss
Stillingen rapporterer direkte til Leder for Kunde- & Kategoriutvikling. Du vil ha kontorsted ved vårt salgskontor i Oslo eller ved vårt hovedkontor i Bergen. Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet og aktiv deltagelse på enkelte events på kveldstid og / eller helg. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, ansattgoder som bedriftshytter, interessante arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø. Ved vårt hovedkontor har vi også treningsfasiliteter, gratisparkering, lademuligheter for EL-bil mv. Og ikke minst er vi opptatt av at du skal få mulighet til å utvikle deg, både faglig og personlig.
Høres dette ut som jobben for deg? Da vil vi gjerne at du sender inn din CV og søknad til oss. Har du noen spørsmål til stillingen ta kontakt med Kommersiell Direktør Niklas Minken på telefon 90 11 55 76.
Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!
NB! Vi gjør oppmerksom på at vi aldri ber om BankID informasjon fra våre søkere i forbindelse med våre rekrutteringsprosesser, om du skulle få slike hendvendelser er dette ikke fra oss.
NB! Grunnet ferietid, vil vi starte prosessen med å ta kontakt med kandidater i midten /slutten av august!
Om bedriften
Hansa Borg Bryggerier er Norges største norskeide bryggeriselskap. Vi har bryggerier i Bergen, Kristiansand og Sarpsborg samt tappeanlegg for Olden naturlig mineralvann i Stryn. Vi er på eiersiden i Nøgne Ø, det kompromissløse bryggeri i Grimstad. Totalt er vi om lag 300 medarbeidere.
Hansa, Borg, CB, Grevens Cider og Olden er selskapets viktigste egeneide merkevarer. I tillegg har vi lisens på produksjon og markedsføring av Heineken og Clausthaler.
Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!