3 rådgiverstillinger - anskaffelse
Stillingsannonsen er inaktiv.Vest-Agder fylkeskommune
4838 Arendal
Org. nr: - Stillingsident: 4082299319 Presentasjon av stillingen:
- januar 2020 etableres Agder fylkeskommune. Vil du være med å løfte landsdelen? Hvis du brenner for å gjøre Agder til et enda bedre sted å leve, har høy integritet og trives med å samhandle på tvers av fagområder, er Agder fylkeskommune arbeidsgiveren for deg. I Agder fylkeskommune leder og samhandler vi basert på tillit, både eksternt og internt.
Fylkeskommunen har en sentral rolle som samfunnsbygger i Agder og er den fremste utviklingsaktøren i landsdelen. Samfunnsoppdraget uttrykkes gjennom hovedmålet i Regionplan Agder 2030 om å utvikle Agder til en miljømessig, sosialt og økonomisk bærekraftig region i 2030 ¿ et attraktivt lavutslippssamfunn med gode levekår.
I Agder fylkeskommune er et tillitsbasert medarbeiderskap, mestringsorientert ledelse og våre førende prinsipper grunnleggende for hvordan vi løser samfunnsoppdraget:
· Samhandling på tvers, internt og eksternt
· Kvalitet i leveransene og brukeren i sentrum
· En robust og fleksibel fylkeskommune
· En synlig fylkeskommune
· Tydelig strategisk retning, og god gjennomføring
· Innovasjon og kontinuerlig forbedring
· Bruke fylkeskommunens samlede kompetanse
· Åpenhet og tillit
· En attraktiv og framoverlent fylkeskommune
Det søkes etter tre rådgivere til avdeling for innkjøp og anskaffelse i Agder fylkeskommune. Avdelingen har ansvar for at fylkeskommunen gjennom anskaffelser, bidrar til samfunnsutviklingen og når vedtatte mål for tjenesteyting, klima og miljø og et seriøst arbeidsliv. Avdeling for innkjøp og anskaffelse vil være lokalisert i Arendal. Det må påregnes noe tilstedeværelse i Kristiansand høsten 2019.
Avdeling for innkjøp og anskaffelse er en av fem avdelinger underlagt fylkesdirektøren for økonomi og styring. Fylkesdirektøren har ansvar for å sikre kontinuerlig oppmerksomhet på helhetlig styring og god og effektiv drift, gjennom god regnskapsforvaltning og lønnstjenester, strategisk innkjøpsarbeid og funksjonell tilrettelegging av det politiske arbeidet.
Arbeidsoppgaver
- Planlegging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser innenfor varer og tjenester
- Bistand i planlegging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser innenfor bygg, anlegg og vei
- Drift av vare- og tjenesteavtaler
- Samarbeid med andre innkjøpsorganisasjoner og kommuner
- Rådgivning til bestillere og ledere i egen organisasjon og tilknyttede kommuner
- Kontraktadministrasjon
- Bistand i innkjøpsoppfølging, opplæring og veiledning, oppdatering av informasjonssider, samt statistikk og analyse
Kvalifikasjoner
- Universitet eller høyskole (masternivå) med relevant retning innen juridiske/økonomiske fag
- Spesialisering innenfor området offentlige anskaffelse er ønskelig
- Relevant erfaring fra fagområdet kan bli vurdert til å kompensere for kravet om mastergrad
- Kjennskap til anskaffelsesprosesser i det offentlige
- Interesse for, og relevant erfaring fra innkjøps- og anskaffelsesarbeid er ønskelig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God kompetanse innen bruk av informasjonsteknologi
Utdanningsretning
- Økonomi
- Juridiske fag
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, (300 sp, 5 år) Mastergrad
Personlige Egenskaper
- Vi trenger en selvstendig, ansvarsbevisst og resultatorientert medarbeider
- Evne til planlegging og strukturert gjennomføring av arbeidsoppgaver vektlegges
- Søkere må ha gode evner til kommunikasjon og samarbeid
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et spennende og tidvis travelt fagmiljø
- Gode muligheter for videreutvikling av kompetanse
- En operativ stilling hvor du blir sittende tett på der det skjer
- En utviklingsorientert fylkeskommune og engasjerte kollegaer
- Spennende prosjekter og oppdrag med tydelige resultater
- Lønn etter avtale
- Offentlig pensjonsordning
Andre opplysninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kontaktinformasjon
Knut Handeland, Kontorleder, (+47) 98295278, knut.handeland@personalhuset.no
Lise Solgaard, Økonomisjef, (+47) 95281010
Arbeidssted
Arendal
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Vest-Agder fylkeskommune
Ref. nr.:4082299319
Fast
Startdato: 01.01.2020
Antall stillinger: 3
Søknadsfrist: 10.06.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4082299319&company_id=831640715&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Vest-Agder fylkeskommune
Adresse
Tordenskjolds gate 65, 4614 Kristiansand S
Fylkeskommunen har en sentral rolle som samfunnsbygger på Agder og er den fremste utviklingsaktøren i landsdelen. Regionen har eget universitet, viktige næringsklynger, betydelig eksport og store naturressurser. Fylkeskommunen er en aktiv bidragsyter i samspillet mellom næringslivet, akademia, ideelle organisasjoner og offentlig sektor. Agderfylkene har 300 000 innbyggere. Agder fylkeskommune vil med dagens oppgaver få et årlig budsjett på ca. 5 milliarder kroner. Den nye fylkeskommunen vil få ca. 3000 godt kvalifiserte ansatte innen utdanning, samferdsel, miljø, kulturformidling, kulturminnevern, folkehelse, tannhelse og næringsutvikling. Det ligger en forventning om at staten overfører ytterligere oppgaver til fylkeskommunene fra 2020.
Om stillingen
Antall stillinger
3
Oppstart
1. januar 2020
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 10. juni 2019
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4082299319_Vest-Agder fylkeskommune_webcruiter
Stillingsnummer: 228d203f-46db-4a54-a2b4-114b9d48dbfa