Barnevernkonsulent, 100 % fast stilling
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Kort om stillingen
Vi har ledig en 100 % fast stilling som barnevernkonsulent ved virksomhet barnevern.
Om oss
Vi er en interkommunal barneverntjeneste for Holtålen, Røros og Os kommuner, og har til sammen 9,5 årsverk. I fagstillingene har vi ansatt barnevernspedagoger, sosionomer og en jurist. Flere av de ansatte har videreutdanning, og etterutdanning. Vi har også en ansatt med kontorfaglig bakgrunn. Vi jobber etter generalistmodellen, men har fordelt arbeidsoppgaver etter erfaring og kompetanse.
Kvalifikasjoner
- utdanning som barnevernspedagog eller sosionom
- ønskelig med relevant videreutdanning
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- erfaring fra saksbehandling etter lov om barneverntjenester
- gode dataferdigheter, og en fordel om du har erfaring med Familia
- førerkort klasse B
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar
- saksbehandling etter lov om barneverntjenester
- gi barnevernsfaglige råd og veiledning til brukere av tjenesten
- kartlegging av barns omsorgsbehov
- igangsetting og oppfølging av tiltak
- ansvar for å dokumentere arbeidet
- delta i og/eller lede møtevirksomhet både internt og eksternt
- legge til rette for barns medvirkning
- ivareta familiens rettsikkerhet og påse at lovkrav overholdes
- det må påregnes arbeid utover ordinær arbeidstid
Personlige egenskaper
- være god til å organisere og strukturere deg, samt tåle det akutte
- trives med å jobbe alene og i team
- ha svært gode kommunikasjonsevner som skaper trygghet og tillit, og en helhetlig forståelse av arbeidet med barna og deres familier
- være opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi kan tilby
- godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- lønn etter kvalifikasjoner
- kommunal avtale med treningssenter
- konkurransedyktig pensjonsordning
- vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere
Søknadsfrist: 05.02.2021
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Nina Hjelle på telefon 99 01 49 43 eller e-postadresse: nina.hjelle@roros.kommune.no.
Før ansettelse må politiattest av nyere dato (maks. tre måneder gammel) fremlegges, jf. barnevernloven § 6-10.
Hvordan søker du?
Røros kommune benytter seg av et elektronisk søknadssystem, les mer om dette på kommunens nettside under «Ledige stillinger». CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Relevant dokumentasjon som arbeidsattester, vitnemål o.l. skal legges ved i søknaden. Dersom du ikke har mulighet til å legge ved dokumentasjon elektronisk, ber vi at du tar den med til eventuelt intervju.
Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48 19 11 47 eller epost: akd@roros.kommune.no
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Nina Hjelle, Mobil +47 99 01 49 43, Epost: nina.hjelle@roros.kommune.no
Om bedriften
Verdensarvstedet Røros ligger i Trøndelag og har ca. 5600 innbyggere. Kommunen har et variert næringsgrunnlag, rikt kulturliv i historisk miljø, gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter, og et godt utbygd kommunikasjonsnett med fly, buss og jernbane. Organisasjonen Røros kommune har bortimot 600 ansatte fordelt på 12 virksomhetsområder.
Vearteneaerpiesijjie Røros lea Trööndelagesne jïh desnie medtie 5600 årrojh. Tjïelten akte gellielaaketje jieleme, ræjhkoes kultuvrejielede aktene histovrijen byjresisnie, hijven nuepieh ålkone mïnnedh giesege jïh daelvege, jïh hijven kommunikasjovneviermie girtine, bussine jïh ruevtieraajrojne. Årganisasjovnesne Røros tjïelte medtie 600 barkijh, joekedamme 12 gïehtelimssuerkide.