Daglig leder
Kvalifikasjoner og egenskaper:
Ved Fylkesnemnda i Møre og Romsdal er det en ledig stilling som daglig leder, som er en nemndsleder med daglig lederansvar, med ønsket oppstart i juni 2021. Stillingen innbefatter varierte arbeidsoppgaver innenfor et interessant og viktig fagfelt.
Søkere til stillingen må ha universitetsgraden cand. jur eller master i rettsvitenskap og fylle kravene til dommere, jf. barnevernloven §7-2. Det vil bli lagt vekt på erfaring fra domstolsarbeid/prosedyreerfaring og annen relevant arbeidserfaring, kjennskap til fagfeltet og personlig egnethet for stillingen. I tillegg bør søkere ha relevant ledererfaring, inkludert personalledelse og erfaring fra drift, plan og budsjett. Politiattest må fremlegges.
For å fylle rollen som daglig leder og nemndsleder må du være selvstendig, fleksibel, samarbeidsvillig, initiativrik, resultatorientert og ha evne til å jobbe under press. Stillingen byr på utfordrende oppgaver og stiller store krav til skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Vi ser spesielt etter deg som ønsker å bidra i den faglige og administrative videreutviklingen av fylkesnemndene. Noe reisevirksomhet inngår i stillingen.
Om stillingen:
- En 100 % fast stilling som daglig leder og nemndsleder, stillingskode 1177.
- Lønn etter statens lønnsregulativ, for tiden 994 009,- per år. Fra lønnen blir det trukket innskudd til Statens pensjonskasse.
Kontorsted: Julsundveien 4, 6412 Molde. Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til: Direktør Pernille Pettersen Smith, tlf. 915 61 567, og HR-rådgiver Roar Tryggeseid, tlf. 908 72 328.
Elektronisk søknad sendes innen 19. mars 2021 via www.jobbnorge.no. Fullstendige opplysninger om relevant utdannelse og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet og vitnemål og attester må vedlegges. Jobbnorge-id: 201793.
Andre opplysninger:
Fylkesnemndene ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad og oppfordrer deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers oppfyller kvalifikasjonene for stillingen, til å søke.
I henhold til offentlighetslovens § 25 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkere vil bli varslet dersom slik anmodning ikke tas til følge.
Om bedriften
Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker
Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker er statlige uavhengige domstollignende forvaltningsorganer som har vedtaksmyndighet i tvangssakene etter barnevernloven, helse- og omsorgstjenesteloven og smittevernloven. Saksbehandlingen skal være betryggende, rask og tillitsskapende. Fylkesnemndene har om lag 140 ansatte og består av 13 enheter, hvorav 10 nemnder (12 kontorsteder) og Sentralenheten.
Fylkesnemndene ledes av Sentralenheten for fylkesnemndene, som igjen er underlagt Barne- og familiedepartementet. Fylkesnemnda i Møre og Romsdal ledes av en daglig leder, og består for tiden i tillegg av 3 nemndsledere og 3 saksbehandlere. Kontorsted er i Molde.
Les mer på www.fylkesnemndene.no