Alcoa Mosjøen søker etter teamleder
Om plasseringen
Idyllisk plassert blant fjell og fjord finner du Mosjøen ? Byen midt i Norge. Alcoa Mosjøen er hjørnesteinsbedriften og ligger bare et stenkast unna sentrum og den vakre Sjøgaten, med sin verdenskjente trehusbebyggelse. Aluminiumsverket fortsetter å utvikle seg i tråd med tiden og er ledende i implementeringen av en rekke nye metoder og teknologier slik at vi fortsetter å gjøre det vi gjør best; Lage aluminium i verdensklasse så rent og grønt som overhodet mulig. Vi kan garantere at du vil trives.
Om jobben
Alcoa Norway ANS, er en del av et stort industriselskap som ble dannet i 1888. Alcoa konsernet har til sammen over 12 000 ansatte fordelt i 10 land.
I Norge har Alcoa to verk, ett i Mosjøen og ett på Lista. Verket i Mosjøen startet opp i 1958 og har over 520 ansatte. I Mosjøen produserer vi årlig ca 230 000 tonn produkter av primæraluminium. Alcoa driver verkene på ren vind- og vannkraft, er viktige deltakere i sine respektive lokalsamfunn og jobber med nye spennende løsninger innen det grønne skiftet. Gjennom moderne støpeteknologi og rent elektrolysemetall forsyner Alcoa Norway europeiske valseverk, pressverk og støperier med kvalitetsprodukter i aluminium.
Alcoa Mosjøen søker etter teamleder
Vi har ledig stilling som teamleder i Bakeriet (3 skift med til sammen 24 ansatte + vikarer). Bakeriet er en del av vår anodefabrikk.
Viktige forventninger vi har til deg som får stillingen, er at du skal være en personalleder med fokus på HMS og være en leder som er med å sette retning i avdelingen. Du skal kunne stille krav til dine medarbeidere og gi god veiledning både til den enkelte og til hele teamet. Du skal bidra til at produkt fra Bakeriet leveres i henhold til gjeldende kunde-leverandør avtale og krav fra prosessteamet. Du er ansvarlig for dine skifts leveranser.
Viktige oppgaver/ansvar i stillingen:
Oppfølging av skiftet og HMS-arbeid er den viktigste oppgaven i rollen. Her inngår bruk av:
- Jobbobservasjoner
- Planlagte inspeksjoner
- Rapportering og granskning av farlige forhold/ulykker
- Oppfølgings samtaler
- Planlegge ferieavvikling, permisjoner og vikarbruk
- Korrigerende tiltak ved sykefravær
- Medarbeidersamtaler
Du vil ha ansvaret for å utarbeide og følge opp strategier og handlingsplaner innen ditt ansvarsområde.
Som teamleder skal du planlegge og følge opp at ansatte får opplæring og økt kompetanse. Du vil ha ansvar for å godkjenne lønn for dine ansatte og følge opp timeregistreringssystemet. I rollen inngår også noe budsjettansvar og oppfølging av dette.
Vi søker etter en person med følgende kvalifikasjoner og egenskaper:
- Ønskelig med høyere utdanning, men personlige egenskaper og erfaring kan kompensere. Den som ansettes må si seg villig å ta noe videreutdanning for å dekke evt. behov
- Ledelseserfaring (kunne lede og føre tilsyn)
- God til å samarbeide (jobbe med mennesker både over-, under- og ved siden av)
- Er strukturert og målrettet (planlegge og organisere)
- Er robust og tåler å stå i motvind
- Er trygg i presentasjoner, stå foran forsamlinger
- Du må kunne bruke data som verktøy, være kjent med Office m.m.
Vi tilbyr:
- Stor variasjon av utfordringer og du vil få god oppfølging og veiledning der hvor det skulle være nødvendig
- Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
- Svært gode utviklingsmuligheter i Alcoa både nasjonalt og internasjonalt
- Et godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer
Kandidaten må kjenne seg igjen i Alcoas verdier; Handle med integritet, søke fremragende ytelse i arbeidet, vise omtanke for andre, våge å være modig.
For ytterligere informasjon om stillingen kan Veslemøy U. Villmones kontaktes på Tlf: 908 32 167 eller på mail: veslemoy.villmones@alcoa.com.
Søknadsfrist 5. juni.