Avdelingsleder - Vefsn legesenter, legetjenesten og legevakt i Vefsn kommune
Vi har ledig stilling som avdelingsleder Vefsn legesenter, legetjenesten og legevakt i Vefsn kommune 100 % stilling.
Legetjenesten i Vefsn kommune har i dag 14 legehjemler fordelt på 3 legekontor. Vefsn legesenter har pr. i dag 4 fastleger tilknyttet sitt kontor.
Vefsn legesenter, legetjenesten og Vefsn legevakt er i dag organisert under driftsenhet helsetjenesten. Avdelingsleder for Vefsn legesenter, legetjenesten og legevakt er en ny stilling i Vefsn kommune. Kontorsted for stillingen vil være Vefsn legesenter. Stillingen vil inngå i lederteam til enhetsleder helsetjenesten.
Avdelingsleder har ansvaret for:
- Daglig drift av Vefsn legesenter
- Daglig drift av Vefsn legevakt
- Rekruttering
- Utarbeide budsjett, regnskap og årsmelding
- Rapportering til offentlige myndighet
- Samarbeid med fastleger, informasjon og ivaretakelse av god dialog
- Ivaretakelse av HMS og avvik tilknyttet driften ved legetjenesten, Vefsn legevakt og Vefsn legesenter.
Vi søker etter en person som har:
- 3- årig sykepleierutdanning
- Videreutdanning i ledelse og/ eller ledererfaring er ønskelig evt. annen relevant videreutdanning
- Relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper:
- Er initiativrik og fleksibel
- Er faglig engasjert og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Har evne til god konflikthåndtering
- Evne til selvstendig og tverrfaglig samarbeid
- Er motivert for forbedringsarbeid og utvikling av tjenesten ved Vefsn legesenter
- Godt humør, utadvendt og positive holdninger
- Personlig egnethet vil bli vektalgt
Vi ber om at det oppgis minst 2 referanser
Det kreves politiattest ved ansettelse
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- Et godt faglig arbeidsmiljø med utviklingsmuligheter
- Meget gode pensjons- og forsikringsvilkår
Lønnsvilkår
- Etter avtale
For stillinger i Vefsn kommune
Vefsn kommune benytter elektronisk søknad, og vi ønsker at søkere på våre stillinger bruker dette via våre internettsider: www.vefsn.kommune.no. Bekreftede kopier av vitnemål og attester vedlegges elektronisk eventuelt bringes med til intervju. Ansettelse i kommunen skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kvalifiserte arbeidstakere med fortrinnsrett etter hovedtariffavtalens og arbeidsmiljølovens bestemmelser vil kunne gå foran eksterne søkere. Kvalifiserte søkere uansett alder, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn oppfordres til å søke våre ledige stillinger. Søkerlister blir offentliggjort. Ved tilsetting i enkelte stillinger må det legges fram tilfredsstillende helse- og politiattest (gjelder hovedsakelig stillinger innen helse og oppvekst).
Link til søknadsskjema: Send søknad