Demenskoordinator
Demenskoordinator - 100 % fast stilling dagtid
Enhet for Helse, omsorg og koordinering består av søknadskontor for helse- og omsorgstjenester, koordinerende enhet, fysio- og ergoterapitjenester, rehabiliteringsteam, hjemmetjenester som hjemmesykepleie og praktisk bistand, brukerstyrt personlig assistanse, dagsenter, lokalt hjelpemiddellager, kreftkoordinator, demenskoordinator og fastlegetjenesten.
Vi søker etter en ny demenskoordinator. Arbeidsoppgaver kartlegging, testing og oppfølging av våre innbyggere med kognitiv svikt og demens. Oppgavene omfatter også oppfølging av pårørende og koordinering av tjenester. Demenskoordinator inngår i et hukommelsesteam sammen med sykepleier og ergoterapeut
Stillingen er en fast 100 % på dagtid oppstart ca. 10. august 2020
Tjenestene er inne i en spennende prosess hvor vi tar i bruk nye arbeidsmetoder og fremtidsrettet organisering. Regjeringens mål er å skape pasientens helsetjeneste, samt legge til rette for at innbyggerne kan bo hjemme og mestre hverdagen så lenge som mulig. Utvikling og organisering av tjenestene må ta høyde for nye krav og utfordringer i kommunene. Vi jobber med utvikling av tverrfaglige team, tidlig innsats, helhetlige pasientforløp, hverdagsrehabilitering og hverdagsmestring. Vi har også spennende prosjekter knyttet til velferdsteknologi og koordinerende enhet.
Frogn kommunes verdier: respekt, raushet, profesjonalitet og engasjement danner grunnlaget for vårt arbeid og tjenester.
Arbeidsoppgaver:
- Kartlegging, testing og utredning av brukere med kognitiv svikt og demens
- Oppfølging og koordinering av tjenester til brukere med demens
- Pårørendeoppfølging, både individuelt og i grupper
- Vurdere behov og muligheter for velferdsteknologi, samt implementering og opplæring i bruk av velferdsteknologiske løsninger
- Inngå i Hukommelsesteam sammen med sykepleier og ergoterapeut
- Være en ressursperson for medarbeidere som jobber med innbyggere med demens
- Samarbeid med fastlegene og spesialisthelsetjenesten
Kvalifikasjonskrav:
- 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning
- Ønskelig med videreutdanningen/kompetanse og erfaring innenfor kognitiv svikt og demens
- Ønskelig med erfaring fra kommunehelsetjenesten og velferdsteknologi
- Evne til tverrfaglig samhandling og teamarbeid
- Gode kommunikasjonsevner
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Førerkort klasse B
- Politiattest må fremlegges før oppstart
Hos oss vil du være en viktig del av en større helhet i et godt faglig miljø med stort rom for drøfting og faglig utvikling. Vi har månedlige fokusområder for kompetanseutvikling, internundervisninger og fagmøter. Som demenskoordinator jobber du i tett samhandling med kommunens tildelingsteam for tjenester og hjemmetjenester. Vi er inne i spennende endringsprosesser og du vil få mulighet til å være med på å utvikle fremtidens primærhelsetjeneste i kommunen.
Søknadsfrist: 9. juni 2020
Tiltredelsesdato: Ca 10. august 2020
Lønnsplassering: I henhold til gjeldene tariff og avtaler.
Kontaktperson: Bjørg Astrid Johannessen, avdelingsleder Koordinering og Rehabilitering, tlf. 41 53 13 08. Søk på stillingen