Fagleder for avdeling for dokumentasjon og service, 100% fast
Stillingsannonsen er inaktiv.Gausdal Kommune
2609 Lillehammer, Gausdal
Avdeling for dokumentasjon og service har ansvar for dokumentasjonstjenester, arkivforvaltning og servicetorg i Gausdal kommune. Avdelingen er tilknyttet Enhet for kultur og informasjonsforvaltning, og har kontorplass på kommunehuset på Segalstad Bru. Det kan på sikt være aktuelt å se på muligheten for en felles arkivtjeneste med Lillehammer kommune.
Vi har nå ledig fast stilling som fagleder for avdeling for dokumentasjon og service, og søker en leder som er faglig sterk, trygg i sine beslutninger og uredd i møte med nye ideer og teknologi.
Fagleder for avdeling for dokumentasjon og service 100 % fast stilling
Fagleder har det overordnede faglige ansvaret for kommunens servicetorg, kommunens samlede arkivtjeneste og for arkivdanningen for bevaring av arkivmateriale.
Vi ser etter deg som er opptatt av å levere gode tjenester innen service og dokumentasjonsforvaltning, som har høy faglig integritet og som ser viktigheten av å levere kvalitet i alle ledd. Som fagleder er du ansvarlig for at arkivdanningen og forvaltningen av arkivene er i tråd med gjeldende regelverk for fagområdet. Du vil være en viktig bidragsyter i arbeidet med å videreutvikle digitale løsninger og systemer, både innad i tjenesten og i organisasjonen for øvrig.
Dine arbeidsoppgaver:
- Organisere den daglige driften av kommunens arkiv og servicetorg, inkludert personaloppfølging
- Fagansvar for å forvalte fysiske og elektroniske arkiver
- Videreutvikling av gode kvalitetsrutiner og arbeidsprosesser innen fagområdet
- Utarbeidelse og vedlikehold av helhetlig arkivplan
- Gi nødvendig opplæring, veiledning og oppfølging innenfor arbeidsområdene til avdelingen og til kommunens øvrige enheter/tjenester
- Bidra i kommunale og regionale utviklingsprosjekter og digitaliseringsarbeid som berører arkivfaget og informasjonsflyt i kommunen
- Oppgaver og ansvarsområder kan endres ut fra organisasjonens behov
Dine kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høgskolenivå. Bred erfaring fra arbeid med arkiv- og dokumentasjonsforvaltning kan erstatte kravet om formell utdanning
- God arkivfaglig kompetanse, interesse og engasjement for dokumentasjonsforvaltning og service
- Relevant erfaring fra arbeid innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning i offentlig forvaltning, gjerne fra stilling med fagansvar
- Godt kjennskap til aktuelt lov- og regelverk, samt NOARK-standarden
- Godt kjennskap til elektroniske sakarkivsystemer
- God digital kompetanse og gjerne med erfaring fra digitaliserings- og utviklingsprosesser
- Gode norskkunnskaper, god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Du er nøyaktig og strukturert, men også fleksibel og endringsvillig
- Du er serviceinnstilt, løsningsorientert og initiativrik
- Du er robust og takler arbeidspress og varierte oppgaver
- Du må kunne jobbe både selvstendig og i team
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du har interesse for og kompetanse til å bidra i utviklingen av kommunens digitale løsninger
- Du er faglig nysgjerrig, liker å holde deg oppdatert og du deler kunnskap med de rundt deg
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver
- Konkurransedyktige betingelser og lønn etter avtale
- Et stort og godt arbeidsmiljø, både i egen kommune og på tvers av kommuner i regionen
Kopier av attester og vitnemål fremlegges ved intervju. Ansettelse i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til bestemmelser i Offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Gausdal Kommune
Adresse
Vestringsvegen 8, 2651 Østre Gausdal
Hjemmeside
Gausdal kommune ligger ca.15 km nordvest for Lillehammer, har 6200 innbyggere og ca 500 ansatte. Kommunen har gode oppvekstvilkår med et godt utbygd barnehage- og skoletilbud og en velfungerende kulturskole. Kultur og idrett har vært ett av satsingsområdene i kommunen.
Om stillingen
Stillingstittel
fagleder
Antall stillinger
1
Oppstart
Etter avtale
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Arbeidsdager
Ukedager
Arbeidstid
Dagtid
Sist endret: 29. august 2022
Hentet fra: Stillingsregistrering
Referanse: 1b415dfd-7cad-41f4-bbb2-e37d5a934fb7
Stillingsnummer: 1b415dfd-7cad-41f4-bbb2-e37d5a934fb7