Global key account manager
Stillingsannonsen er inaktiv.NECON AS
Straume
I samarbeid med ScanReach søker vi en erfaren salgsleder/kundeansvarlig til en meget spennende internasjonalt rettet stilling
ScanReach er et Maritimt IoT-selskap i Bergen, som driver innovativ digital utvikling av løsninger som skal bidra til å gjøre ferdsel på havet tryggere og ikke minst bidra til å redde liv når ulykker inntreffer. Selskapet har utviklet en av verdens mest komplette trådløse IoT plattformer som kan hente data trådløst fra krevende miljøer til havs. Ambisjonen er å være markedsledende både innen teknologi og brukeropplevelse for produktene.
Med skalerbar nyutviklet teknologi er ScanReach startgropen for rask internasjonal vekst, og har behov for å styrke sin kapasitet og kompetanse innen salg/oppfølging av leads. I denne forbindelse søker vi etter en person med erfaring innenfor internasjonalt salg av maritime systemer og utstyr. I ScanReach blir du en del av et meget kompetent team og vil være med å bygge en god og robust salgsorganisasjon. Du vil ha ansvar for egne kunder og vil følge salgsprosessen fra første kundekontakt til ferdig behandlet og signert kontrakt.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Delta i å bygge opp salgsapparat herunder rutiner, mål og ambisjoner.
- Delta i utarbeidelsen av salgs og markedsplaner, og følge opp disse.
- Bygge god relasjon til nye og eksisterende kunder.
- Følge opp tildelte kunder med regelmessig kontakt.
- Foreta kundebesøk, samt delta på kundearrangementer og messer.
- Ha ansvar for at forespørsler fra kundene blir besvart og fulgt opp.
- Prise salgsprospekter.
- Lede kontraktsmøter mot kunde.
- Samarbeide med salgspartnere og agenter.
- Overlevering fra salg til operasjon.
- Jobbe tett med utvikling og operasjon for å kontinuerlig forbedring av produkt.
- Noe reising i inn-/utland må påregnes.
Kompetansekrav:
- Høyere relevant utdanning.
- Erfaring innen maritime elektriske systemer og installasjon av disse.
- God teknisk forståelse, datakunnskap og integrasjon.
- God maritim forståelse.
- Forståelse/erfaring innen maritime systemer og bruk av disse.
- Erfaring med CRM-systemer.
- Beherske standard Office-programmer som Word, PowerPoint og Excel.
- Språkkunnskaper- norsk og engelsk både skriftlig og muntlig.
- Førerkort kl. B.
Personlige egenskaper:
- Relasjonsbygger, godt humør og stå på vilje.
- Ha evne til både å kunne arbeide selvstendig, men også være med på laget.
- God gjennomføringsevne og kunne jobbe systematisk.
- Se muligheter, og sulten på å vinne kontrakter.
- Kunne gjennomføre presentasjoner foran mange mennesker.
Vi tilbyr:
- En arbeidsplass som drives av innovasjon, initiativ og utforskning.
- Kort beslutningsvei og garanti for at dine gode ideer blir hørt og vurdert.
- Gode, betingelser, personalforsikringer og ansattvilkår generelt.
Vi behandler søknader fortløpende
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
NECON AS
Adresse
Sandakerveien 114B, 0484 Oslo
Hjemmeside
NECON er et ingeniør- og konsulentselskap som leverer ingeniør- og spesialistkompetanse til IT, energi, olje og gass, bygg og anlegg og annen landbasert industri.
Vår visjon er å løse de vanskelige oppgavene for våre kunder. Vi skal ha de beste ingeniørene innen våre bransjer og har fokus på kompetanseutvikling av våre medarbeidere.
Om stillingen
Oppstart
Etter avtale
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Privat
Sist endret: 27. april 2019
Hentet fra: FINN
Referanse: 142533485
Stillingsnummer: 1afe18a4-521e-4620-8cf3-fb85716a089c