Veileder familieteam
Org. nr: - Stillingsident: 4449092254 Presentasjon av stillingen:
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Trives du i en givende arbeidshverdag med stor variasjon av oppgaver? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss. Hos oss kan du utgjøre en forskjell!
Vi har ledig en fast stilling som veileder og et vikariat frem til 30.11.22. Begge stillingene er ledige omgående. Teamet består av 6 medarbeidere, og er organisert inn under avdeling Levekår. Avdelingens hovedprioritering er å styrke innsatsen med arbeidsrettet oppfølging, sosialfaglig arbeid og kvalifisering ovenfor de ulike målgruppene i avdelingen. Deltakelse i arbeidslivet og inntektssikring fra arbeid er vesentlige faktorer for å motvirke barnefattigdom og utenforskap. Familieteamet har ansvar for barnefamilier med barn under 18 år hvor en eller begge av foreldrene mottar økonomisk sosialhjelp. Både kommunale og statlige virkemidler skal brukes helhetlig i den arbeidsrettede oppfølgingen, der målet er å komme i arbeid og/eller utdanning. Det skal vektlegges å gi brukerne kompetanse som sikrer varig tilknytning til arbeidslivet.
NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av hundre dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på 6 ulike avdelinger. NAV Bjerke holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane. NAV Bjerkes hovedmål er at alle som har behov for tjenestene våre skal få muligheten til å jobbe gjennom kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den NAV-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Arbeidsoppgaver
- gi råd og veiledning knyttet til NAVs tjenestetilbud, herunder nav.no, NAV-loven, Lov om sosiale tjenester, forvaltningsloven og folketrygdloven
- gi helhetlig brukeroppfølging, engasjere, motivere og i samarbeid med brukere kartlegge individuelle muligheter, utarbeide planer og tilrettelegge for arbeid og aktivitet, inkludert aktiv og målrettet bruk av tiltak
- ansvar for saksbehandling, fremdrift, kartlegging og utvikling i egen portefølje
- tverrfaglig samarbeid med relevante samarbeidspartnere gjennom å knytte kontakt og opprettholde gode samarbeidsrelasjoner med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, behandlingsinstitusjoner, utdanningsinstitusjoner, bydelens tjenester, frivillige organisasjoner og andre samarbeidspartnere både internt og eksternt
- fokus på barnas situasjon i familien, fritidsaktiviteter, og på bekjempelse av barnefattigdom
- bidra til fagutvikling
- endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner og erfaring
Du må ha:
- minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet innenfor sosialt arbeid, velferdsfag, pedagogikk, statsvitenskap, rettsvitenskap, psykologi, sosiologi og samfunnsfag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- erfaring innen kommunikasjon, veiledning og samhandling med mennesker i en vanskelig situasjon
- erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig
Det er en fordel om du også har:
- erfaring innen oppfølging av egen brukerportefølje
- god kjennskap til aktuelle lovverk
- erfaring fra tilsvarende arbeid ved NAV-kontor
Personlige egenskaper
- du må ha evnen til å tenke kreativt og nyskapende
- du har evnen til å inspirere og motivere, og ser muligheter fremfor begrensinger
- du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- du jobber målrettet og trives i en hektisk hverdag
- du må arbeide systematisk og helhetlig og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
- du er en teamspiller som også klarer å ta selvstendige grep og vurderinger
- motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnsramme 2206 i Oslo kommunes regulativ, ltr 33-42, årslønn fra kr 505 400 til 590 600.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Peshawa Golani, Avdelingsleder, 98864925
Arbeidssted
0581
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bydel Bjerke
Referansenr.:4449092254
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 28.11.2021
Om bedriften
Bydel Bjerke -- en bydel for alle
Bydel Bjerke ligger ved Groruddalens utløp, og store deler av bydelen grenser mot marka med badevann, turstier og skiløyper som gir mange muligheter for tur- og friluftsliv hele året. Med god dekning av offentlig kommunikasjon er det også kort vei til Oslo sentrum. Bydelen har rundt 30 000 innbyggere og er blant bydelene som har hatt den største befolkningsveksten de siste årene. På bakgrunn av en rekke nye utbyggingsområder og tilflytting av mange barnefamilier forventes denne befolkningsveksten å fortsette i årene som kommer.
Bydel Bjerke er en fremtidsrettet organisasjon, og våre tjenester bygger på en idé om at alle bydelens innbyggere skal oppleve mestring og være «sjef i eget liv». Med vår visjon «Bydel Bjerke -- en bydel for alle» jobber vi for å skape et godt lokalsamfunn, med gode levekår for alle våre innbyggere.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.