100% fast stilling som saksbehandler/rådgiver med snarlig tiltredelse
Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester/Koordinerende enhet søker etter 100% fast stilling som saksbehandler/rådgiver. Tiltredelse så snart som mulig
Stillingsbeskrivelse
Sentrale arbeidsoppgaver for saksbehandler/rådgiver er:
- Saksbehandling av ulike søknader om kommunale helse- og omsorgstjenester, alle aldersgrupper samt klagebehandling.
- Møter med pasient/bruker, pårørende/foresatte, tjenesteytere i kommunen og andre offentlige instanser, samt hjemmebesøk hos pasient/bruker.
- Kartlegge, vurdere, og beslutte hvilke tjenester pasient/brukere skal ha ut fra kommunes tjenestetilbud og krav om faglig forsvarlighet. Delta i tverrfaglig drøfting.
- Sørge for ivaretakelse av rettssikkerhet, brukermedvirkning og forvaltning av kommunens ressurser.
- Håndtering av e-Link (elektroniske meldinger mellom kommune, spesialisthelse-tjenesten og fastlege) og sentralbord for Forvaltningskontoret. Det omfatter samhandling med bl.a. enheter i kommunen, sykehus, tjenesteytere, pasient/bruker og pårørende.
- Informasjon, råd og veiledning til et bredt spekter av brukere, pårørende og tjenesteutøvere.
- Bidra til utvikling og nytenking.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning som er relevant for stillingen er 3- årig helse- og sosialfaglig bakgrunn, med særlig vekt på det sosialfaglige, hverdagsmestring og velferdsteknologi.
- Sammensatt fag-/realkompetanse.
- Relevant videreutdanning er en fordel, men ikke et krav.
- Erfaring med Gerica og saksbehandling, samt kjennskap til kommunen vil bli vektlagt.
- Kjennskap til ulike lovverk
- Førerkort klasse B.
- Må kunne disponere egen bil.
Personlige egenskaper
- Personlige egenskaper som fleksibilitet, omstillingsevne, jobbe selvstendig og i team vil bli lagt stor vekt på.
- Vi ser etter deg som kan kommunisere godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, samt generell datakunnskap.
- Du er strukturert og god til å prioritere arbeidsoppgaver.
- Du kan sette deg raskt inn i nye problemstillinger og leverer under tidspress.
- Være beslutningsdyktig og tenke løsninger, fremfor begrensinger.
- Kunne stå i krevende situasjoner.
- Arbeide selvstendig samt har en utstrakt vilje og evne til tverrfaglig samarbeid med kollegaer, brukere og pårørende og samarbeidspartnere.
- Endringsvillig og være positiv til endringsprosesser og utviklingsarbeid.
- Positiv og utadvendt.
Vi tilbyr
- Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Dyktige og erfarne medarbeidere
- En utfordrende og spennende jobb
- Opplæring
- Lønn etter tariff
- Fleksitidsordning, 7,5 timers arbeidsdag og gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Søknad sendes
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir brukt.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester har ansvar for saksbehandling av helse og omsorgstjenester som krever enkeltvedtak i henhold til Lov om helse og omsorgstjenester. De er kommunens koordinerende enhet og kontaktpunkt ovenfor helseforetaket. De har også ansvar for saksbehandling av søknader om leie av kommunale boliger og tildeling av type bolig.
Forvaltningskontoret har som mål å sikre at alle innbyggere, uavhengig av alder, tjenestebehov og bolig skal få lik tilgang på helse- og omsorgstjenester. Kommunen legger vekt på at våre innbyggere får individuell vurdering, koordinerte og helhetlige tjenester på rett nivå til rett tid på rett sted. Brukermedvirkning og tverrfaglig samarbeid står sentralt i dette arbeidet. Det skal legges til rette for at innbyggere skal kunne bo lengst mulig i eget hjem, gjennom satsing på forebygging, velferdsteknologi, aktivitetstilbud, hjemmebaserte tjenester og tilrettelagte boliger.