Virksomhetsleder Solbø sykehjem
Stillingsannonsen er inaktiv.Sokndal kommune
Solbø sykehjem
Ingress
Sokndal kommune starter med ny organisering 1. januar 2021. Virksomhetsleder Solbø sykehjem er en av 4 virksomheltsledere som sorterer under kommunalsjef helse og omsorg. Solbø sykehjem har 36 sengeplasser, fordelt på 3 avdelinger. Sykehjemmet organiserer også kommunens Ø-hjelpstilbud.
Stillingsbeskrivelse
Virksomhetsleder for Solbø sykehjem har selvstendig driftsansvar for sykehjemmet, og jobber i tett samarbeid med øvrige virksomhetsledere og kommunalsjef. Driftsansvaret innebærer ansvar for budsjett og økonomioppfølging, personalansvar, fagsansvar og ansvar for utviklingen av sykehjemmet i tråd med offentlige føringer og kommunale vedtak.
Hovedarbeidsoppgaver for stillingen
- Det daglige drifts- og fagansvaret for avdelingene, med god forvaltning av avdelingens ressurser
- Ivareta og utvikle avdelingens HMS- arbeid, kvalitetsarbeid og arbeidsmiljø, herunder oppfølging av 10 faktor og
avvikshåndtering - Bidra til at oppgaver knyttet til Livsglede gjennomføres i avdelingene i samarbeid med livsgledeansvarlige
- Delta på tverrfaglige møter og inntaksteam
- Delta i møter med pasienter og pårørende ved behov
- Bidra til opplæring og veiledning
- Fraværsoppfølging av ansatte
- Bruke Visma Enterprise og ressursstyring som arbeidsverktøy
- Bruke Visma økonomimodul til budsjettering, budsjettoppfølging, månedsrapportering og fakturabehandling
- Gjennomføre medarbeidersamtaler og personalmøter
- Ivareta rekruttering av personell til sykehjemmet
- Bidra i politisk saksbehandling, planarbeid og utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner for stillingen
Vi søker en person som er utdannet sykepleier, og som har erfaring med sykehjemsdrift. Lederutdanning eller ledererfaring er ønskelig. Vi ser for oss en leder med høy arbeidskapasitet, som er fleksibel, har gode samarbeidsevner, er nytenkende og står på til det beste for innbyggerne.
Krav til språk
Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Sokndal kommune kan tilby
- En utfordrende og spennende stilling med hovedansvar for utvikling av kommunens sykehjemstilbud
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- Uformelt og inspirerende arbeidsmiljø der du inngår i team med kommunalsjef og virsomhetsledere
Tilsettingsvilkår
Arbeidstakere tilsettes i Sokndal kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder.
Tilfredstillende politiattest
Søknad
Søknaden sendes elektronisk, se Sokndal kommunes hjemmeside.
Kontaktperson: Sigmund Hadland , tlf : 40096388 , mail : shj@sokndal.kommune.no
Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
I samsvar med offentlighetsloven gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om å bli unntatt offentligheten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkerne bli varslet om dette.
Trenger du hjelp til å søke, kontakt Sokndal kommune, Servicekontoret tlf 51 47 06 00
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Sokndal kommune
Adresse
Solbøveien 1, 4380 Hauge i Dalane
Sokndal kommune med 3300 innbyggere er den sørligste kommunen i Rogaland midt mellom Egersund og Flekkefjord. Sokndal kommune er en effektiv kommune med kun en skole , ett sykehjem ,samlet administrasjon og bare private barnehager.Titania AS, Rekefjord Stone AS og turisme er viktige næringer i Sokndal. I Sokndal er det lov å være annerledes og litt gal. Vi har begravd janteloven, arrangerer kjærlighetsuke og tenker på turistene som gjester. Nå bygger vi motorsportsenter og vitenmuseum.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 27. januar 2021
Hentet fra: Sokndal kommune
Referanse: sokndal.vuq.visma.com/recruitment/opening?0?358
Stillingsnummer: 1a3b5c14-e4d8-458e-86f7-e1be89f4f944