Turnusplanlegging og ressursstyring
Støttetjenester helse og levekår utfører merkantile tjenester, turnusstøtte og annen lederstøtte til enheter i helse og omsorg og levekår. Avdelingen har 15 ansatte. Nå søker vi etter en ny ressursperson som vil inngå i vårt team innen turnusplanlegging og ressursstyring, og som ønsker å videreutvikle tjenesten med sine erfaringer, fagkunnskap og kompetanse. For å lykkes i jobben må man kunne se konsekvensene av ulike turnusordninger og arbeidsbelastning, og forstå sammenhengen mellom bemanningsplaner og budsjett. Vi leter etter deg som ønsker å bidra til god ressursstyring, bærekraftige turnusplaner med fokus på heltidskultur, samt veiledning, støtte og bistand til avdelingsledere, enhetsledere og andre ressurspersoner. Selvstendighet og initiativ vil være avgjørende for å lykkes i rollen.
Kommunen er i overgang til nytt ressursstyringssystem, Visma Flyt Ressursstyring. Noen pilotavdelinger er allerede i gang med nytt system, resten skal over innen januar 2023. Vår nye medarbeider vil bli en viktig ressurs i dette arbeidet.
Som ansatt i turnusteamet vil du få stor påvirkningskraft. Det er et nært samarbeid med HR-avdelingen og tillitsvalgte, i tillegg til daglig kontakt med avdelingsledere og enhetsledere. De fleste avdelinger bruker ikke-rullerende arbeidsplan på 26 eller 52 uker.
Du vil bli en del av et engasjert team med faglig dyktige og støttende kolleger. Vi verdsetter tilstedeværelse og fleksibilitet. Arbeidssted er for tiden på Arendal kultur- og rådhus.
Arbeidsoppgaver
- Turnusplanlegging
- Kursing/veiledning i turnusarbeid/lov og avtaleverk
- Rådgivning, støtte og veiledning til brukerne av ressursstyringssystemet
- Bidra til at kommunens heltidssatsning blir videreført
- Overvåking av turnus på systemnivå opp mot bemanningsplan og budsjett
- Utarbeide retningslinjer for turnus i samarbeid med tillitsvalgte og HR-avdelingen
- Kontroll og gjennomgang av turnus i samarbeid med tillitsvalgte
- Andre oppgaver kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
- Bachelor, fortrinnsvis innen helsefag
- Helsefagarbeidere med svært relevant kompetanse kan også bli vurdert for stillingen
- Erfaring med turnusarbeid, inkludert døgnrytmeplan og bemanningsplan kan være en fordel
- God kjennskap til, eller evne til å sette seg inn i, gjeldende lov- og avtaleverk
- God IKT-kunnskap
- God økonomiforståelse
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne i norsk
- Erfaring med veiledning er en fordel
- Ledererfaring kan være en fordel
Personlige egenskaper
- Opptatt av å yte god service og kvalitet
- Trives i en hektisk hverdag, og kunne prioritere arbeidsoppgaver fortløpende
- Initiativrik og engasjert, med god gjennomføringsevne
- Analytisk, strukturert og flink til å se sammenhenger
- Kan jobbe selvstendig, men også i team
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Lønn etter kvalifikasjoner. Ansatte med bachelor vil bli innplassert i stillingskode som saksbehandler, fagarbeidere blir avlønnet som konsulent.
God opplæring, godt arbeidsmiljø og mange spennende oppgaver
Kontaktinformasjon
Vibeke Espenes Frigstad, Avdelingsleder helse, +4799235422Arbeidssted
Sam Eydes Plass 24836 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal kommuneReferansenr.:4544474775
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.09.2022
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.