Servicekoordinator
Jobbnorge ID: 187142
Om stillingen
Uninett søker en kundevennlig og løsningsorientert servicekoordinator til vårt nyopprettede servicesenter.
Servicesenteret vil være Uninetts nav for kundehenvendelser og hendelser da alle Uninetts systemer og tjenester overvåkes her. Feilretting utføres av eller følges opp av teamet. Alternativt eskaleres saken til ulike systemeksperter.
Som servicekoordinator i Uninett vil du bli en del av et engasjert team på fire som sammen sørger for å løse flest mulig henvendelser i førstelinje.
Det er primært IT-ansatte på de forskjellige høyskolene, universitetene, forskningsinstituttene og kommunene som tar kontakt med førstelinje i Uninett.
Vi har store forventninger til at Servicesenteret raskt vil etablere seg som et av Uninetts viktigste team for å skape førsteklasses kundeopplevelser, og det kan også bli naturlig å utvide senterets ansvar og oppgaver.
Med den sentrale rollen servicesenteret har, er det en selvfølge at flere Uninettere vil hospitere i senteret, og vår administrerende direktør står først i køen!
Vil du være vårt ansikt utad og være med å bidra til at Uninett leverer førsteklasses kundeopplevelser? Nå har du muligheten - søk i dag!
Video: https://www.youtube.com/watch?v=NZPX5KMkYb0
Arbeidsoppgaver
I denne rollen vil din hovedoppgave være å aktivt bidra til å drifte og videreutvikle vårt servicesenter slik at vi kan skape unike kundeopplevelser. Dette innebærer blant annet følgende oppgaver:
- support på våre tjenester ved å besvare henvendelser per telefon, e-post og via vårt sakssystem
- overvåkning av tjenester, analyse og feilretting
- utarbeidelse av rutiner
- koordinering av aktiviteter
- prosessarbeid
Flere arbeidsoppgaver vil kunne bli tillagt servicesenteret for å tilpasse oss våre kunders behov.
Ønskede kvalifikasjoner
Vi håper å finne deg som har en relevant IT-utdannelse (minimum IKT-fagbrev). Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
I Uninett jobber vi med ITIL som arbeidsmetodikk, så om du har ITIL-sertifisering eller relevant arbeidserfaring med arbeidsmetodikken er det supert! Videre er det en fordel om du har erfaring med følgende oppgaver:
- overvåking, feilsøking og feilretting
- saksbehandlingssystem
- enkel programmering/konfigurering
Våre kunder tilhører alle den norske kunnskapssektoren som er multinasjonal. Det er derfor viktig at du behersker både norsk og engelsk godt.
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss en kollega som brenner for å skape gode kundeopplevelser. Vi ser etter deg som har gode analytiske evner og som jobber strukturert og løsningsorientert. Du kommuniserer på en måte som får kunden til å føle seg vel, har stor gjennomføringsevne og forstår verdien av godt teamarbeid.
Uninett tilbyr:
- Faglige utfordringer i et hyggelig og kompetent arbeidsmiljø
- Gode utviklingsmuligheter innenfor flere fagområder
- Konkurransedyktig lønn og gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for trening i arbeidstiden
Vi legger sterk vekt på å utvikle arbeidsmiljøet, og tilrettelegger for at våre medarbeidere skal ha mulighet for å utvikle seg både faglig og menneskelig. Vi jobber for mangfold når det gjelder kjønn, alder og kulturell bakgrunn.
Spørsmål om stillingen?
Spørsmål om stillingen kan rettes til Marit Vollan på marit.vollan@uninett.no eller på tlf: 922 20 500.
Søknadsfrist: 3. juni 2020
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Uninett AS utvikler og driver den digitale grunnmuren for forskning og utdanning i Norge.
Denne grunnmuren består blant annet av forskningsnettet - en kraftfull og sikker nasjonal nettforbindelse, som også kobler brukerne i kunnskapssektoren opp mot internasjonale forskningsnett.
Uninett er også leverandør av den nasjonale innloggingsløsningen Feide, trådløs nettilgang via eduroam, samt en rekke tjenester innenfor cybersikkerhet og digitale campusløsninger.
Våre tjenester brukes av flere hundre tusen personer i kunnskapssektoren hver eneste dag.
Uninett er et statlig aksjeselskap. Som kunnskapssektorens infrastrukturselskap er vi en strategisk og rådgivende partner i arbeidet med å digitalisere utdanning og forskning.
Uninett AS har 75 ansatte. Datterselskapene Uninett Sigma2 AS og Uninett Norid AS har henholdsvis 10 og 15 ansatte. Vi har kontorer i Teknobyen, sentralt i Trondheim.
Uninett AS har følgende kjerneverdier: nysgjerrig, entusiastisk og kundevennlig.