HR - Spesialkonsulent - fast/vikariat 2 * 100% stilling
Stillingsannonsen er inaktiv.Bamble kommune
Bamble Rådhus
Spesialkonsulent, tiltredelse snarest
Beskrivelse av arbeidssted
Virksomhet for HR ivaretar personaladministrasjon (livsfaseprosesser), organisasjonsutvikling og kompetanseutvikling, lønn og tariff, HMS, forvaltning av lærlingeordningen, informasjon/kommunikasjon, politisk sekretariat mm, og bistår kommunens ledere i individuell og kollektiv arbeidsrett. HR har ansvaret for kommunens lønnspolitikk. Gjennom proaktivt arbeid skal vi understøtte kommunens strategier og mål, samt yte service og bistand til organisasjonen. HR er ansvarlig for å ivareta kommunens interesser innen arbeidsgiverpolitikk.
Om stillingene:
- Annonsering
- Arbeidsavtaler
- Ansiennitets- og lønnsfastsettelse
- Innmelding lønn
- Personalarkiv
- Hjemmelsoversikt
- Råd og veiledning
- Forslag lønnsbudsjett
- Oppfølging nye avtaler/rundskriv
- Rapportering
- Bidra til utvikling og effektivisering av HR området
- Administrasjon av skademeldinger til forsikringsselskap ved melding om personskade
- Kontaktperson for yrkesskadeforsikring
- Arbeidsgiver fordeler overnevnte arbeidsoppgaver mellom vikariat og fast stilling
- Arbeidsgiver kan endre arbeidsoppgaver ved behov
Krav til kompetanse
Minimum Bachelor i relevant fagkrets
Ønskelig med erfaring/kunnskap om overnevnte arbeidsoppgaver
Øvrige kvalifikasjoner
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Ansvarlig og ha evne til å tenke helhet
- Initiativrik med god gjennomføringsevne
- Endrings- og løsningsorientert
- God på office-programmer og fremtidsrettet i bruk av digitale verktøy
Andre ønskelige kvalifikasjoner
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Strukturert, fleksibel og selvstendig i arbeid
Stillingsinnehaver er forpliktet til å delta på kurs og kompetansehevende tiltak internt og eksternt etter behov og etter avtale med nærmeste leder.
Vi tilbyr
- Faglig god oppdatering i forhold til kurs og etterutdnning
- Godt faglig miljø med gode utviklingsmuligheter
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn i h.h.t. tariffavtale og lokale særavtaler.
Offentliggjøring
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerens navn bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. (Offentleglova § 25)
Slik søker du
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post.
Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju/tilsetting.
Mottatte attester/vitnemål vil ikke bli returnert.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Bamble kommune
Adresse
Kirkeveien 12, 3970 Langesund
Velkommen til Bamble kommuneBamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for åutvikle videre. Kommunen står overfor den største satsingen i nyere tid innenfor oppvekst, barn og unge med bygging av aktivitetssenter og ungdomsskole på Grasmyr.Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 22. mai 2021
Hentet fra: Bamble kommune
Referanse: vismaenterprise.sk-asp.net/bk_recruitment/opening?0?1404
Stillingsnummer: 0f0c0bf2-7d26-4534-94e1-39871b3a745d