Jobbspesialist (0101-2019-03)
Org. nr: - Stillingsident: 4118028630 Presentasjon av stillingen:
NAV Halden har ansvar for å gi arbeid og velferdstjenester til innbyggerne i Halden kommune. Vi har for tiden en ledig stilling som Jobbspesialist. Vi ønsker å utvikle et lokalt fagteam som skal jobbe etter evidensbasert Supported Employment (SE) og skal ha fokus på å bistå deltakere ut i ordinært arbeid.
Jobbspesialisten skal følge deltakerne tett og bruke mye tid til rekruttering og inkludering ut i ordinært arbeidsmarked. Å kunne gi oppfølging etter oppstart i jobb er også en viktig del av tilnærmingen. I denne rollen må man ha troen på at alle mennesker kan få og holde på en vanlig jobb. Faglig engasjement, pågangsmot, gode kommunikasjonsevner og være en nettverksbygger er viktig egenskaper å inneha.
NAV Halden har et godt og inkluderende arbeidsmiljø. NAV er en spennende arbeidsplass og vi legger vekt på utviklingsmuligheter for den enkelte
Arbeidsoppgaver
¿ Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere
¿ Jobbe tett med arbeidsgivere og deltakere.
¿ Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere, som lege, DPS, kommunen m.m
¿ Dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
¿ Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og kollegaer
¿ Jobbe med rundt 20 deltakere, med krav om 65 % overgang til arbeid
¿ Delta i kontinuerlig metodisk utviklingsarbeid
Det må påregnes at det kan bli endringer i arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Du må ha
¿ Relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere noe for utdanning
¿ Førerkort klasse B
¿ Kunnskap om Supported Emplyment
¿ Erfaring fra relasjonsbygging
Vi ønsker ar du
¿ Har troen på at alle mennesker til tross for helseproblemer, kan få og beholde en vanlig jobb
¿ Har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
¿ Har evne til å veilede, motivere og engasjere
¿ Er en lagspiller som kan dele erfaringer og kontakter med medarbeiderne ved NAV Halden
¿ Kan håndtere uforutsigbarhet i et dynamisk miljø
¿ Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
¿ Har god kunnskap om arbeidsmarkedet i og utenfor regionen
¿ Har erfaring fra salg/service og/ eller fra rekruttering/bemanning
¿ Har motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlige egenskaper for å utføre disse, vil generelt bli vektlagt
Vi tilbyr
Stillingen lønnes i stillingskode 1434 kr.464.000 til 513.600
Spørsmål kan rettes til NAV leder Astrid Nordstrand, tlf: 905 25 084. og avdelingsleder Linda Kvalheim tlf 95198112. Du kan innen fristen melde din interesse for stillingen gjennom søknad og CV på mail. Hvis du kommer i betraktning, vil du bli innkalt til intervju snarest mulig etter fristens utløp.
Kontaktinformasjon
Astrid Nordstrand, 905 25 084
Arbeidssted
Storgata 8
1771 Halden
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4118028630
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 29.08.2019
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller <> om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger.
Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.