Ict \& Digitalization Manager
Org. nr: - Stillingsident: 4470348537 Presentasjon av stillingen:
Vil du ta del i å digitalisere oppdrettsnæringen? Artec Aqua vil i tiden fremover satse stort på digitalisering. Til en nyopprettet stilling søker vi en erfaren og dyktig ICT & Digitalization Manager som kan eie selskapets digitale agenda og være en sentral bidragsyter i tilhørende digitaliseringsprosjekter og endringsprosesser. Stillingen vil ha ansvar for digitalisering av interne prosesser og skal ha en tydelig rolle i den videre digitale utviklingen av selskapets konsept og systemløsninger.
Den rette kandidat er «tech-savvy» og brenner for å identifisere og ta ut forretningsmessige gevinster gjennom nye digitale løsninger. Gjennom god forretningsforståelse og pedagogisk tilnærming, evner du å få organisasjonen med deg, og sikre at systemer og løsninger brukes kostnadseffektivt og sikkert.
Stillingen er organisert i stab og rapporterer til CEO.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle og eie selskapets digitaliseringsstrategi
- Ta en tydelig, proaktiv og rådgivende rolle for å drive digitalisering internt og mot kunder
- Være en driver i utvikling av selskapets digitale produkt og tjenester
- Initiere, lede og evaluere implementering av nye digitale systemer
- Overordnet ansvar for alle daglige IT systemer i selskapet
- Lede, motivere og inspirere i implementeringsprosesser
- Etablere effektive og smidige prosesser for IT/digitale tjenesteleveranser som styrker virksomhetens verdikjede og arbeidsprosesser
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på mastergradsnivå (relevant erfaring kan kompensere)
- Kan vise til konkrete resultater fra ledelse av komplekse teknologiutviklingsprosjekter
- God forretningsmessig forståelse
- Solid ICT-faglig kompetanse, og kunnskap om løsningsarkitektur
- Erfaring med å lede utviklings- og endringsprosesser
- Sterk interesse for hvordan ny teknologi og digital transformasjon forbedrer forretningsmessige prosesser
Personlige egenskaper
- Strategisk, ha initiativ og ta ansvaret som følger med en slik rolle
- Systematisk og evne til å planlegge og prioritere -- kort sagt være en god prosjektleder
- Like innovasjon og sulten på fremtidens løsninger
- Du må være faglig sterk og trives i et kompetent miljø
- Evne og mot til å utfordre eksisterende forretningsmodeller og produkter/ løsninger
- Resultatorientert med gjennomføringskraft
Vi tilbyr
- En virksomhet som omfavner endring og investerer i utvikling
- Sentral rolle med et arbeidsmiljø som er dynamisk og utviklingsorientert med et sterkt kompetansemiljø innen oppdrettsteknologi
- Et selskap i vekst og utvikling
- Konkurransedyktige betingelser for lønn, pensjons- og forsikringsordning
- Velferdsgruppe
- Attraktive kontor med egen kantineordning i Breivika i Ålesund
Kontaktinformasjon
Wenche Kjerstad, Partner/Senior Advisor, 907 20 545
Arbeidssted
Postvegen 13
6018 ÅLESUND
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Artec Aqua AS
Referansenr.:4470348537
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.02.2022
Om bedriften
Sammen med våre kunder og leverandører utvikler vi verdens mest pålitelige anlegg for landbasert oppdrett. Vi arbeider i en bransje der våre kunder blir målt på bærekraftig matproduksjon. Vi skal bidra til å gjøre fiskeoppdrett renere, tryggere og mer lønnsom. Artec Aqua AS tilbyr alt fra egne produkt og prosessløsninger, til komplette systemløsninger og nøkkelferdige anlegg. Vi jobber målrettet med produktutvikling, og har posisjonert oss som en sterk kompetanse- og teknologibedrift. Vi ser et stort vekstpotensial innen landbasert fiskeoppdrett, både nasjonalt og internasjonalt. I Artec Aqua blir du en del av et inkluderende og utviklende arbeidsmiljø - i en spennende næring med gode fremtidsutsikter.
Reliable
Reliable people - Reliable aquaculture - Reliable food