NAV Ringsaker - Leder
Vi søker
Ringsaker kommune og NAV Innlandet har ledig fast stilling som leder (virksomhetsleder) for NAV Ringsaker.
Stillingen er ledig fra 1. august 2020.
NAV Ringsaker
NAV Ringsaker ble etablert i mai 2009 og har 62 årsverk, hvorav 34,35 er kommunale og 27,7 er statlige årsverk. Kontoret har 3 avdelinger; Jobb- og veiledningssenteret, Statlig oppfølgingsavdeling og Sosiale Tjenester som er den kommunale oppfølgingsavdelingen.
Kommunen og staten driver NAV-kontoret sammen gjennom et partnerskap. NAV-kontoret er sentralt plassert i Brumunddal. Kontoret har ansvar for statlige og kommunale oppgaver innen Arbeids- og velferdsforvaltningens tjenester. Kontorene leverer i dag gode tjenester til innbyggerne og vi ønsker en leder som kan videreutvikle dette arbeidet. Lederen har ansvaret for at NAV-kontoret lokalt lykkes i å oppnå målene i NAV i samarbeid mellom stat og kommune. Lederen rapporterer til direktøren for NAV Innlandet og til rådmannen i Ringsaker kommune ved kommunalsjef helse og omsorg.
Arbeidsoppgaver
Som leder i NAV skal du
- skape resultater i tråd med NAV sitt samfunnsoppdrag
- balansere samfunnsoppdraget opp mot brukers behov og legge dette til grunn for vurderinger, beslutninger og handlinger
- utvikle dine medarbeidere og arbeidsmiljøet
- bidra til god involvering og medbestemmelse
- drive forbedring, endring og omstilling i en tid med hurtig digital utvikling
- bidra til et godt fungerende samarbeid i regionen
- faglig og administrativ ledelse av kontorets samlede virksomhet, herunder personal., budsjett og økonomiansvar
- representere arbeids- og velferdsforvaltningen gjennom aktiv kontakt med brukere, arbeidsgivere, presse og media, og gjennom tett kontakt med samarbeidspartnere innenfor næringsliv, offentlig sektor og organisasjonene.
Kvalifikasjoner
Utdanning på bachelornivå, gjerne master.
Utdanning innen ledelse og/eller dokumentert ledererfaring og gode lederegenskaper.
Evne til å prioritere, gjennomføre og oppnå resultater.
God forståelse for arbeids- og velferdspolitikkens mål og visjoner.
God kunnskap om næringslivet.
Erfaring fra organisasjonsutviklingsprosesser.
Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel.
Personlige egenskaper:
Leve opp til NAVs verdier om å være tydelig, til stede og løsningsdyktig.
Ha evne til å skape tillit, motivere og inspirere.
Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner for å motivere gjennom eierskap og engasjement.
Ha evner og egenskaper som er nødvendige for å utvikle, inspirere og lede dyktige medarbeidere.
Være initiativrik og løsningsfokusert.
Evne til å lede i et partnerskap mellom kommune og stat.
Ha planmessighet og gjennomføringsevne.
Det vil bli lagt betydelig vekt på personlige egenskaper og oppnådde resultater.
Vi tilbyr
Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver.
Gode muligheter for faglig utvikling.
Fleksibel arbeidstid.
Moderne lokaler.
Lønn etter avtale.
Gode pensjonsordninger.
Det vil bli inngått lederavtale for stillingen.
Annet
Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider. Kopi av attester og vitnemål lastes inn som vedlegg til søknaden.
I henhold til offentleglova § 25, kan opplysninger om søker unntas i offentlig søkerliste dersom søkeren selv ber om det. Søkere som ønsker at navn skal unntas i offentlig søkerliste, må oppgi begrunnelse. Dersom begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet.
Om bedriften
Ringsaker kommune er med sine 34.700 innbyggere og 1280 kvadratkilometer den klart største kommunen i Innlandet. Ringsaker er kjent som Prøysenkommunen, som matkommunen og som næringskommunen. Mjøsa og det vakre kulturlandskapet gir fantastiske muligheter for rekreasjon og opplevelser. Sjusjøen har Norges beste skiløyper og kan innfri hyttedrømmen. De koselige småbyene Brumunddal og Moelv er i vekst, og det er et variert og mangfoldig botilbud i kommunen. Det er gode oppvekstmiljø og en tydelig satsing på økt læringsutbytte i skolen. Vil du jobbe i en av Norges mest offensive kommuner? Som arbeidstaker i Ringsaker, blir du en del av et stort og sammensatt fagmiljø med gode kollegaer.