Byggesaksbehandlere
Org. nr: - Stillingsident: 4191872903 Presentasjon av stillingen:
Vi har nå to ledige stillinger på avdeling for byggesak, henholdsvis en fast stilling og et vikariat. Vikariatet er for en av saksbehandlerne som skal ut i foreldrepermisjon, og varer ut mars 2021.
Stillingene hører til virksomhet for Kommunal forvaltning som består av tre avdelinger; planavdeling, byggesaksavdeling samt avdeling for geodata og landbruk. Kommunal forvaltning har 28 ansatte, og virksomheten har ansvar for kommuneplanlegging, reguleringsplaner, byggesaksbehandling, delingssaker, kart, geodata, landbruk, naturforvaltning og viltforvaltning.
Du kommer til å jobbe innenfor tjenesteområdet byggesak som består av avdelingsleder og syv byggesaksbehandlere.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for behandling av byggesaker og dispensasjonssøknader
- Veiledning av kommunens innbyggere samt profesjonelle aktører/utbyggere både muntlig og skriftlig
- Ulovlighetsoppfølging ved overtredelse av plan- og bygningslovgivningen
- Saksforberedelse til politisk behandling
Kvalifikasjoner
- Utdanning innenfor relevant fagområde fra universitet og/eller høgskole tilsvarende master eller bachelorgrad, gjerne innenfor arkitektur, jus eller bygg
- Kunnskap og/eller erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Utdanningsretning
- Bygg og anlegg
- Arkitekt / Design
- Juridiske fag
- Ingeniør
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
Personlige egenskaper
- Du er serviceinnstilt, initiativrik og effektiv
- Strukturert og god til å prioritere arbeidsoppgaver
- Trives med å jobbe i en avdeling med høyt tempo og med korte tidsfrister
- Du er positiv og interessert i å bidra til avdelingens utvikling
- Lett å samarbeide med og vilje til å gi det lille ekstra
- Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger og leverer under tidspress
- Personlig egnethet vil særlig vektlegges
Language
- Norsk
Vi tilbyr
- Gode utviklingsmuligheter i et spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Fri gruppe- og ulykkesforsikring både i jobb og fritid
- Flexitidsordning og gode pensjonsordninger
Minst to referanser skal oppgis i søknaden. Vitnemål og attester vedlegges søknaden.
Arbeidsted og øvrige vilkår
Arbeidssted blir på rådhuset i Eidsvoll. Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler.
Ytterligere informasjon
Vil du vite mer om rollen som byggesaksbehandler hos oss? Ta gjerne kontakt med virksomhetsleder Tonje Bekkadal, tlf. 66 10 71 37 / 911 10 441.
Alle søkere må benytte vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter) - link øverst til høyre i annonse: "Søk på stillingen", da dette er eneste mulighet for å få informasjon om utdanning og erfaring med på våre søkerlister.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.
Kontaktinformasjon
Tonje V Bekkadal Eik, virksomhetsleder, 66 10 71 37 / 911 10 441
Arbeidssted
Rådhusgata 1
2080 Eidsvoll
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Eidsvoll kommune
Referansenr.:4191872903
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.02.2020
Om bedriften
Trivsel og vekst i grunnlovsbygda
Eidsvoll kommune ligger sentralt på Romerike, nært Gardermoen og med god kommunikasjon til Oslo med blant annet tre togavganger i timen fra Eidsvoll stasjon. Kommunen har passert 25 000 innbyggere, og er en kommune i sterkt vekst. Det er for tiden en betydelig boligbygging i kommunen i tillegg til fortetting, sentrumsutvikling, utvikling av offentlig tjenesteproduksjon og store infrastrukturprosjekter. Les mer her