Rådgiver anskaffelser
Org. nr: - Stillingsident: 4401696594 Presentasjon av stillingen:
Om Bymiljøetaten
Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag -- og om 100 år. Dette gjør vi gjennom å drifte byrom, parker, friområder, kommunale veier og skogsområder. For å redusere klimagassutslippene i kommunen jobber vi med tiltak som nullutslipp og fornybare drivstoffer, samt å endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. For å utvikle byen fremforhandler og gjennomfører vi utbyggingsavtaler og bygger infrastruktur som byrom, lekeplasser, torg, fortau og veier. For å skape trivsel og trygghet arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget, renovasjon og deponier. Kort sagt -- Bymiljøetaten får byen til å leve.
Siden 2016 har det vært en betydelig økning i antall pågående prosjekter i Bymiljøetaten -- fra ca. 30 i 2016 til ca. 170 i 2021. Etaten har derfor behov for å styrke kapasiteten knyttet til offentlige anskaffelser. Vi har nå ledig en nyopprettet fast stilling som rådgiver ved Juridisk seksjon. I Bymiljøetaten er vi opptatt av at våre kontrakter skal forene samfunnsansvar, trivsel for innbyggerne og bidra til å skape en trygg by. Vår nye rådgiver vil få en nøkkelrolle knyttet til anskaffelser og kontrakter for hele etaten. Rådgiveren vil bli en del av en kompetent og engasjert seksjon som i dag teller 8 medarbeidere.
Vi ønsker oss en rådgiver med kompetanse og erfaring innen anskaffelser og entrepriseformer. Det er behov for din kompetanse i forbindelse med utarbeidelse av konkurransegrunnlag, kunngjøring og evaluering til kontraktsinngåelse og oppfølging av avtaler.
Vi søker deg som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å bruke verktøyene og handlingsrommet som ligger i regelverk om offentlige anskaffelser. Vi forventer at du evner å håndtere utfordrende anskaffelsesrettslige problemstillinger, at du trives med å veksle mellom fagfelt og jobbe i høyt tempo. Du må ha evnen til å gå i detaljer, men samtidig kunne løfte blikket når det kreves.
Arbeidsoppgaver
- Bistå i planlegging og gjennomføring av anskaffelser
- Fungere som en faglig støtte ved inngåelse, implementering og oppfølging av kontrakter
- Sikre at anskaffelsene skjer i samsvar med regelverket
- Aktivt bidra til å bruke handlingsrommet i regelverket for å få realisert mulighetene som finnes i markedet
- Bidra til kontinuerlig forbedring og effektivisering av etablert anskaffelsespraksis
- Behandling av klagesaker
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen. Andre med relevant utdanningsbakgrunn på minimum bachelornivå kan også søke
- Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- Ønskelig med erfaring med gjennomføring av større og komplekse anskaffelsesprosesser
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer
Personlige egenskaper
- Selvgående og strukturert
- Faglig trygg, analytisk og beslutningsdyktig
- God evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt og å veksle mellom disse
- Løsningsorientert og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Kunde- og serviceorientert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid og gode fasiliteter
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Tord H. Holgernes, Avdelingsleder, 926 52 869, Ta gjerne kontakt på sms, så ringer jeg tilbake
Kamilla B. Bischof, Seksjonsleder, 408 16 144, Ta gjerne kontakt på sms, så ringer jeg tilbake
Arbeidssted
5008
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4401696594
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.08.2021
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.