Spesialrådgivere i seksjon for budsjett, regnskap og oppfølging
Org. nr: - Stillingsident: 4352234940 Presentasjon av stillingen:
Seksjonen har overordnet ansvar for rapportering, årsbudsjett og økonomiplan samt kommuneregnskapet. Seksjonen har systemeierskap for kommunens økonomisystem. Kommunen har nylig inngått avtale med Framsikt AS om nytt digitalt verktøy til bruk i kommunens sentrale budsjett- og rapporteringsprosesser. Seksjonen har hovedansvar for dette prosjektet.
Seksjonen har for tiden 12 ansatte hvorav 4 innen regnskap- og avgiftsområdet, 7 innen budsjett og oppfølging (i hovedsak utarbeidelse av årsberetning og tertialrapporter) samt seksjonssjef. Da 2 av våre medarbeidere snart skal gå av med pensjon, har vi 2 ledige stillinger i seksjonen innenfor området budsjett og oppfølging.
Arbeidsoppgaver
De ledige stillingene vil primært omfatte arbeidet med årsbudsjett og økonomiplan, men også bistå ved behov i arbeidet med årsberetning og tertialrapporter. Budsjettarbeid inkluderer også løpende saksbehandling av byrådssaker og byrådsnotater som sendes på høring fra andre byrådsavdelinger. Begge stillingene vil være «superbrukere» av kommunens nye digitale verktøy for budsjett- og rapporteringsprosessene. Arbeidet er i stor grad styrt av frister og det må derfor påregnes ulik arbeidsbelastning gjennom året.
Kvalifikasjoner
Det kreves høyere utdanning fra universitet/høgskole med økonomi i fagkretsen. Det ønskelig med erfaring fra offentlig sektor innen områdene budsjett og rapportering. Det legges vekt på god IKT-kompetanse.
Personlige egenskaper
Det søkes etter serviceinnstilte og løsningsorienterte medarbeidere som har gode samarbeidsevner og god gjennomføringsevne.
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i skjæringsfeltet mellom politikk og administrasjon
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Fleksitid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse som spesialrådgiver mellom lønnstrinn 50 og 65 (kr 662 900 -- kr 890 200)
- Arbeidssted: Oslo Rådhus
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile Oslos befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søker har bedt om anonymitet, men dette vil det i så fall bli varslet om.
Søknaden må sendes elektronisk innen søknadsfristen
Kontaktinformasjon
Bjørn Erik Wold, Seksjonssjef , 953 62 455
Kristin Solheim, Spesialrådgiver, 938 81 833
Stein Arild Vada, Fagsjef, 920 67 579
Arbeidssted
Rådhusplassen 1
0037 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4352234940
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.03.2021
Om bedriften
Byrådsavdeling for finans (FIN) har bl.a. ansvar for å utarbeide Oslo kommunes kommuneplan, årsbudsjett (inkludert klimabudsjett) og økonomiplan og årsregnskap, samt utvikle gode systemer for økonomistyring og rapportering. FIN har også ansvar for kommunens overordnede finansforvaltning. FINs ansvarsområde omfatter dessuten overordnet anskaffelsesstrategi. Under ansvarsområdet hører i tillegg metodikk for gode investeringsprosesser og konsernovergripende IKT, herunder informasjonssikkerhet og kommunens sentrale arbeidsgiverfunksjon. FIN har også ansvar for drift av bydelenes fordelingssystem, samt utarbeidelse av befolkningsframskriving til bruk i kommunal planlegging. Byrådsavdeling for finans er organisert i 6 seksjoner og har ca. 70 ansatte. For mer informasjon se www.oslo.kommune.no