Vil du være med å bygge Rogalands ledende anskaffelsesmiljø?
Vi søker nå etter kategoriansvarlig med solid erfaring innen anskaffelsesarbeid og kategoristyring.
Arbeidsoppgaver
Kategoriteamet har en sentral rolle og benyttes av alle selskaper i Lysekonsernet. Med sin innsikt i anskaffelsesarbeid og markedet, skal teamet sikre gjennomføring som er fordelaktige for konsernet og i tråd med satte målsetninger. Dette er en nyopprettet rolle og den rette kandidaten står sentralt i den videre utviklingen av anskaffelsesfunksjonen i Lyse.
Lytt til podcast om stillingen her : https://soundcloud.com/user-998960559/personalhuset-stavanger-lyse-soker-kategoriansvarlige
Ledermessige oppgaver:
- Sikre gjennomføring av kategoristrategi
- Lede og utvikle sitt respektive kategoriteam
- Sørge for godt samarbeid mellom sitt kategoriteam og andre funksjonelle avdelinger
- Utvikle samarbeid med behovseiere og interne kunder
Faglige oppgaver:
- Ansvarlig for identifikasjon og videreutvikling av taktiske og kategorispesifikke strategiske prosesser for den respektive kategorien i hele organisasjonen
- Optimalisere og synliggjøre potensial (dvs. standardisering, konsolidering av forbruk, optimalisering av kravspesifikasjoner, kontraktsform og -lengde, ende-til-ende prosess), samt initiere, støtte og drive beslutninger innenfor egne kategorier
- Rapportere i henhold til spesifiserte rapporteringslinjer
- Forvalte og optimalisere kategorien i henhold til de mål som er satt
- Implementere og kontrollere definerte strategier i samråd med Leder kategorigruppe
- Forvaltning av kategorispesifikk leverandørportefølje for hele organisasjonen i samråd med sitt eget kategoriteam og Leder kategorigruppe
- Kontinuerlig identifisering og realisering av besparelser
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere formell utdanning fortrinnsvis innen innkjøpsledelse, økonomi, logistikk, prosjektledelse
- Solid erfaring innen anskaffelsesarbeid og kategoristyring og kunne vise til oppnådde resultater
- Erfaring fra endringsprosjekter, gjerne fra ledende konsulentmiljøer
- Erfaring med eller kjennskap til kjente prosjektmetodikker og analysearbeid
- Du har erfaring med kontraktsarbeid/ -oppfølging
- Erfaring med anskaffelser innenfor materiellfag er ønskelig
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsegenskaper
- Ambisiøs og solid forretningsforståelse
- Motiverende leder som evner å få folk med på tvers av alle funksjoner i selskapet og er god på nettverksbygging og teamarbeid
- Analytisk med evne til å sette deg inn i komplekse problemstillinger
- Stor gjennomføringskraft og evne til å tenke helhetlig
- Kandidaten vi søker etter må kunne kjenne seg igjen våre konsernverdier; tydelige, ansvarlige, modige og lagspillere.
Vi tilbyr
Vi kan tilby spennende oppgaver i et godt og uformelt arbeidsmiljø med store muligheter for faglig utvikling samt å påvirke den videre utviklingen av anskaffelsesfunksjonen. Du vil jobbe sammen med engasjerte og hyggelige kollegaer i et sterkt fagmiljø i tverrfaglige team og avdelinger. Lyses medarbeidere har i tillegg gode velferdstiltak, ekstra feriedager og gode forsikringsordninger.
Om bedriften
Lyse leverer fornybar energi og fiberbredbånd som begge er viktige byggesteiner i det klimavennlige og velfungerende samfunnet vi jobber for. Konsernet eier strømnett-selskapet som bidrar i realiseringen av det elektrifiserte samfunnet og forsyner 140 000 kunder i 12 kommuner i Sør-Rogaland. Lyse har virksomhet over hele Norge, 1200 ansatte og omsatte for 7,7 milliarder kroner i 2017. Konsernets aksjonærer er 16 kommuner som benytter overskuddet fra virksomheten til kommunal velferdsproduksjon.