Assisterende avdelingsleder for Tjenester for personer med nedsatt funksjonsevne, fast 100 % stilling
Org. nr: - Stillingsident: 4352891160 Presentasjon av stillingen:
Har du lyst til å bidra til at personer med nedsatt funksjonsevne har gode tjenester?
Stillingen som assisterende avdelingsleder for Tjenester for personer med nedsatt funksjonsevne i Hjemmebaserte tjenester (HBT) er ledig fra 01.04.21 Stillingen har arbeidstid 35,5 t/uke på dagtid og med fast arbeidshelg.
Tjenesten for personer med nedsatt funksjonsevne består av to bofellesskap som gir tjenester til mennesker med ulike funksjonshemminger og bistandsbehov, med spesielt fokus på utviklingshemmede som har behov for tilrettelagt bolig med heldøgnstilbud. Vi gir også tjenester til familier med behov for avlastning og til tjenestemottakere utenfor bofellesskapene.
Lykkebo bofellesskap (adresse Sykehusvegen 2) er en bolig for unge voksne. Vårt fokus er aktivitet og utvikling i samsvar med hver beboers egne mål og ressurser.
Svingen bofellesskap (adresse Sykehusvegen 12) har fokus på at det skal være et godt sted å bo. Vi legger vekt på ro, trygghet og omsorg i en positiv atmosfære. Bofellesskapet har god kompetanse på sammensatte diagnoser.
Assisterende avdelingsleder er sammen med avdelingsleder ansvarlig for helse- og omsorgstjenesten i begge bofellesskapene. Hovedarbeidsområde er lederoppgaver med organisering og drift av døgnbemannet tjeneste. Siden virksomheten er i utvikling og endring, må assisterende avdelingsleder påregne samarbeids- og utviklingsoppgaver på tvers av avdelingene i HBT.
Stillingen er ledig fra 01.04.21.
Arbeidsoppgaver
Assisterende avdelingsleder skal bistå avdelingsleder, være stedfortreder og utføre delegerte oppgaver på vegne av avdelingsleder. Det må påregnes stor grad av selvstendighet. Arbeidsoppgaver vil være knyttet til oppgaver som:
- Utføre lederoppgaver definert av, og i samarbeid med, avdelingsleder og virksomhetsleder
- Faglig utviklingsarbeid og kompetanseheving innad i avdelingen og på tvers av avdelingene i HBT
- Bidra til gode samarbeidsforhold med samarbeidspartnere for avdelingen
- Ansvar for å disponere personalressurser forsvarlig, innenfor avdelingens økonomiske rammer og i tråd med Løten kommunes verdier og målsetting
- Bidra i arbeidet med å utvikle heltidskultur
- Medansvar for å utarbeide turnusplaner og lede daglig drift
- Bidra til å skape et trygt og godt arbeidsmiljø
- Medansvar for HMS, internkontroll og kvalitetstiltak i avdelingen
- Sikre at brukerens rettigheter blir ivaretatt iht. gjeldende lover og retningslinjer
- Ivareta den praktiske pleie- og omsorgsfunksjonen overfor brukere i alle faser av livsløpet, med utgangspunkt i et helhetlig menneskesyn og respekt for enkeltmenneskets integritet, selvbestemmelsesrett og kulturelle bakgrunn
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig høgskole-/ universitetsutdanning innen helse- eller sosialfag, fortrinnsvis innen vernepleie
- Lederutdanning og/eller erfaring innen ledelse, medarbeiderutvikling og/eller prosjekt- og utviklingsarbeid er en fordel
- Kjennskap til og erfaring fra arbeid med brukergruppen og arbeidsmodellen målrettet miljøarbeid
- Må ha kjennskap til det regelverket som styrer tjenesten, herunder lovverket som regulerer bruk av tvang og makt
- Har kjennskap til døgndrift og arbeidstidsplanlegging
- God fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
- God digital kompetanse, hvorav det er ønskelig at du har kjennskap til GAT og Gerica. Det er en fordel med erfaring i bruk av saksbehandlingssystem
- Krav om at politiattest leveres før tiltredelse, og at skjemaer for taushetsplikt og tuberkulose besvares ved tilsetting
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- er målbevisst, strukturert og ansvarsbevisst
- er faglig trygg, kunnskapsrik, deler din kunnskap og kan veilede andre
- har evne til å arbeide selvstendig, være beslutningsdyktig og vise handlekraft
- tåler uforutsigbarhet og endringer i rammebetingelser
- har gode holdninger og gode samarbeidsevner
- er ansvarlig, fleksibel og profesjonell
- har et stort engasjement og godt humør
- er forutsigbar og tydelig i forventninger
- involverer medarbeidere og tillitsvalgte
- er kvalitetsbevisst, endringsvillig og nytenkende med fokus på brukernes og de ansattes behov
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Det skal også tilsettes ny avdelingsleder i avdelingen. Søkere til stillingen vil bli vurdert i sammenheng. Dette for å sikre en riktig balanse i kvalifikasjoner i lederteamet.
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: respekt, ansvar og mot
Vi tilbyr
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Stor grad av selvstendighet og mulighet til lederutvikling og faglig vekst
- En tjeneste med godt arbeidsmiljø og engasjement
- En tjeneste med kunnskapsmedarbeidere med høy faglig integritet
- Et variert og spennende fagområde i et virksomhetsområde i vekst og utvikling
- En attraktiv arbeidsplass man er stolt av å jobbe i
- En kommune som jobber for heltidskultur
- Opplæring og veiledning vil bli gitt
Søknaden din registrerer du elektronisk innen 16.3.2021.
Kontaktinformasjon
Marianne Eidem, Avdelingsleder, 479 02 088
Cecilie Nilsen, Virksomhetsleder Hjemmebaserte tjenester, 924 54 087
Arbeidssted
Sykehusvegen 10
2340 Løten
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Løten kommune
Referansenr.:4352891160
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.03.2021
Om bedriften
Løten kommune har ca 7600 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. Vårt verdigrunnlag er Respekt - Ansvar - Mot.
Vil du jobbe hos oss?
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.