Rådgiver - tjenester til utviklingshemmede
Org. nr: - Stillingsident: 4191187536 Presentasjon av stillingen:
Byrådsavdeling for arbeid, sosial og bolig (BASB) har ansvar for tjenestetilbud innen sosialtjeneste, psykisk helse, rustjenester, bolig, tjenester til barn og familie, tjenester til utviklingshemmede, konsernovergripende HR-funksjoner og områdesatsing.
Byrådsavdelingen ivaretar rollen som faglig sekretariat for byråd for arbeid, sosial og bolig og skal bidra til politikkutforming på sine fagområder. Avdelingen følger opp fem underliggende etater og ledes av kommunaldirektør.
Stillingen som nå er ledig, tilhører Seksjon for barn, familie og tjenester til utviklingshemmede. Stillingen vil få et særlig ansvar for å følge opp kommunens Plan for tjenester til personer med utviklingshemming 2018 - 2028
Arbeidsoppgaver
Du får jobbe med
- Langsiktig og strategisk planlegging
- Utredninger og høringsuttalelser
- Bistå byråd i politiske spørsmål
- Utforme oppdrag og iverksetting av vedtatt politikk
- Samarbeid med etater, byrådsavdelinger og eksterne samarbeidspartnere, herunder brukerorganisasjoner
- Bidra på andre av seksjonens ansvarsområder
Kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå innenfor helse-, psykologi- og sosialfag eller samfunnsvitenskap
- Erfaring fra offentlig forvaltning eller annen relevant erfaring er en fordel
- Ved særskilt relevant arbeidserfaring kan utdanningskrav fravikes
- Interesse for samfunnsutviklingsspørsmål og kjennskap til politiske beslutningsprosesser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kompetanse innen statistikk og analyse er en fordel
- Kompetanse innen Lean er en fordel
Personlige egenskaper
- Du må evne å jobbe selvstendig, men også samarbeide godt med andre
- Du må være fleksibel i en til tider hektisk arbeidshverdag med korte frister
- Du må være analytisk og strategisk anlagt og kunne sette deg raskt inn i komplekse saker
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Som ansatt i Bergen kommune forventer vi at du skal kunne identifisere deg med, og etterleve våre verdier - kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert
Vi tilbyr
- Du får bidra i utviklingen av en fremtidsrettet og kunnskapsbasert politikk og tjenesteutvikling på områder som er viktige i hverdagen for alle som bor i Bergen
- Du får mulighet til å bidra med faglige råd til politisk- og administrativ ledelse
- Du blir en del av et tverrfaglig arbeidsfellesskap med dyktige og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Margrethe Røkkum, Seksjonssjef, 412 01 702
Arbeidssted
Rådhusgaten 2
5014 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4191187536
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.02.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.