Fagansvarlig Drift og Infrastruktur
Vil du være med og sikre framtidas kommunale tjenester med moderne og innovative IKT-løsninger?
Kommunene i Inn-Trøndelag står foran store og spennende utfordringer i arbeidet med å bli mere digitale. Med visjonen <<Smartere sammen - Smartere hverdag>> er det etablert ambisiøse planer for tjenesteutvikling og digitalisering. Vi trenger flere dyktige medarbeidere for å understøtte denne utviklingen og kan tilby en interessant og utfordrende jobb i et hektisk og engasjerende miljø. IKT-enheten har nå ledig stilling som fagansvarlig for drift og infrastruktur.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle og ivareta en helhetlig IKT-arkitektur
- Ansvar for datasentertjenester fra ulike leverandører
- Ivareta teknisk arkitektur i prosjekter
- Leverandøroppfølging
- Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon og rutiner
- Delta i og lede ulike prosjekter
Kvalifikasjoner
- Relevant IKT-utdanning på bachelor- eller masternivå
- Relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
- Kunnskap om datasenter, serverløsninger, skyløsninger og hybrid infrastruktur
- Relevante sertifiseringer vil være en fordel
- Kjennskap til nasjonale IT-arkitekturprinsipper for offentlig sektor
- Kjennskap til nasjonale felleskomponenter
- Kjennskap til rammeverk som ITIL
- Kjennskap til statens standardavtaler
- Erfaring som prosjektleder
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Selvstendig, proaktiv og løsningsorientert
- Imøtekommende og serviceorientert
- Gode kommunikasjonsegenskaper
- Evne til å skape engasjement og lede prosesser
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe for en kompleks organisasjon og samarbeide med et bredt spekter av fagområder
- Bidra til endringsreisen for fremtidens kommunale tjenesteproduksjon
- Mulighet til å spille en sentral rolle i fornyingsarbeidet i Inn-Trøndelagskommunene
- Jobbe i en organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstidsordning
Kontaktinformasjon
Vidar Holm, IKT-sjef, 91 31 13 83, vidar.holm@steinkjer.kommune.no
Arbeidssted
Kongensgt.
7713 Steinkjer
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Inn-Trøndelag (Steinkjer ++)
Referansenr.:4037483415
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 01.04.2019
Om bedriften
Inn-Trøndelag IKT er ansvarlig for IKT-tjenester og digital utvikling for kommunene Verran, Inderøy og Steinkjer. Fra 2020 slås Verran og Steinkjer sammen til en ny kommune, og Snåsa kommune tilslutter seg IKT- og digitaliseringssamarbeidet. IKT-enheten har i dag 10 ansatte, og blir 12 medarbeidere i 2019. Vi leverer i dag digitale verktøy, tjenester og prosjektstøtte til ca. 3000 ansatte og 4000 elever.
Steinkjer er administrasjonssenteret i Trøndelag. Kommunen ligger 12 mil nord for Trondheim, har ca. 22.000 innbyggere og er Norges geografiske midtpunkt. Visste du at Steinkjer er en av landets største jordbrukskommuner, er en universitetsby har et aktivt handelssentrum med et spennende næringsliv?
Vi er en åpen, lys og glad kommune, med sterke historiske røtter og store framtidsambisjoner. For tiden satser vi sterkt på kultur, helse og oppvekst.