Vil du jobbe som saksbehandler/arkivar i en spennende offentlig virksomhet?
Org. nr: - Stillingsident: 4195182445 Presentasjon av stillingen:
Bymiljøetaten forvalter mange av byens sentrale funksjoner og er en spennende arbeidsplass. En effektiv håndtering av et stadig økende antall henvendelser fra byens borgere er viktig for at etaten skal ivareta sine oppgaver. Serviceavdelingen består av tre team som er en sentral funksjon for alle henvendelser vedrørende etatens tjenesteområder.
I saksbehandlingsteamet søker vi nå etter en ny medarbeider. Vi søker deg som arbeider systematisk og strukturert, er serviceorientert og har evne til å tenke helhetlig. Videre legger vi vekt på at du kommuniserer og samarbeider godt. Du trives med å snakke i telefonen, har god skriftlig fremstillingsevne, har dataferdigheter over gjennomsnittet, samt har stor arbeidskapasitet i en til tider hektisk arbeidsdag. Teamets hovedfunksjon er variert saksbehandling, samt dokumentbehandling i etatens dokumenthåndteringssystem P360. Vår ambisjon er å hjelpe kundene, både interne og eksterne, effektivt helt i mål. Vi har fokus på å levere både på tid og kvalitet, samt har fokus på nyskapning. For å komme dit jobber vi daglig med å videreutvikle Serviceavdelingen kontinuerlig innenfor service og kvalitetsforbedring. Er du vår nye medarbeider?
Arbeidsoppgaver
- Variert saksbehandling
- Besvare generelle skriftlige henvendelser til etaten
- Besvare henvendelser på facebook, telefon og nettprat
- Innregistrering av innkommende post i etatens dokumenthåndteringssystem P360
- Behandling av innsynsbegjæringer
- Bistå saksbehandlere i fagavdelingene i forbindelse med tilbudsåpninger, samt spørsmål knyttet til Public 360
- Bidra til å drifte infosenter, kundemottak og varemottak
- Være en aktiv bidragsyter i digitaliseringsarbeidet som berører teamet og informasjonsflyt for alle tjenesteområdene i etaten
- Andre oppgaver som legges til saksbehandlingsteamet
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på universitets- eller høyskolenivå, lang og relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for kravet til utdanning
- Erfaring fra kundebehandling/saksbehandling i statlig eller kommunal virksomhet
- Erfaring fra arkivtjeneste i statlig eller kommunal virksomhet
- Erfaring fra et NOARK-basert dokumenthåndteringssystem vektlegges
- Kunnskap om og interesse for etatens fagområder
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Meget gode dataferdigheter
- Fordel med kunnskap om beboerparkeringsordningen
- Fordel med erfaring i bruk av sosiale medier i jobbsammenheng
- Gode engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig, er en fordel
Utdanningsnivå
- Høyskole/Universitet/Diplom/BachelorgradCand.Mag.
Personlige egenskaper
- Evne til å tilegne deg ny kunnskap raskt, samt håndtere store mengder informasjon
- Du er imøtekommende, serviceinnstilt og du trives med en hektisk hverdag
- Evne til å strukturere og gjennomføre oppgaver effektivt
- Løsningsorientert med gode samarbeidsevner
- Nøyaktig og etterrettelig
- Fleksibel og endringsvillig
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med varierte arbeidsoppgaver og med gode utviklingsmuligheter
- Nye moderne lokaler på Hasle
- Fleksibel arbeidstid, 37,5 timer per uke inkl. lunsj
- Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
- Avlønning i lønnstrinn 29-33 (kr 456 300 - kr 484 100). Lønnsfastsettelse avhenger av erfaring og kompetanse.
- Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
- Relevante vitnemål og attester, skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til ett eventuelt intervju.
Kontaktinformasjon
Else Gravem Hansen, teamleder, 45020338
Tom Blystad, avdelingsdirektør, 90763400
Arbeidssted
Karvesvingen 3
0579 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4195182445
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 16.03.2020
Søknadsfrist: 02.03.2020
Om bedriften
Bymiljøetaten er en etat med cirka 750 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.
Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.
Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.