Vilkår for bruk av API for stillingsannonser - Job Ads Public Feed
Beskrivelse av tjenesten
Gjennom arbeidsplassen.no tilbyr NAV data fra stillingssøket på arbeidsplassen.no. Stillingssøket inneholder en oversikt og informasjon om de fleste aktive utlyste stillinger. Stillingssøket inneholder både stillinger som er registrert direkte hos NAV, publisert til NAV via et åpent API og hentet inn fra våre samarbeidspartnere.
Hvem kan bruke tjenestene
Alle kan bruke tjenesten. Tjenesten er kostnadsfri og leveres av NAV. NAV forbeholder seg retten til å stoppe tilgang ved feil bruk av tjenesten.
Feil bruk av tjenesten (ikke uttømmende liste) kan være:
- Ikke sletter stillinger når de løper ut fra dato eller på andre måter blir trukket fra APIet.
- Uetisk eller ulovlig bruk av stillingsdataene.
Typer tilgang
- Tilgang som uregistrert bruker: (Offentlig nøkkel) Denne tilgangen kan du bruke for å prøve ut tjenesten. Ulempen er at vi ikke har mulighet til å informere deg om endringer når den offentlige tilgangsnøkkelen endres uten forvarsel. Hvis du ønsker å bruke tjenesten på fast basis, anbefaler vi alternativ 2.
- Tilgang som registrert bruker: (Privat nøkkel) Vi anbefaler denne tilgangen hvis du skal bruke tjenesten på fast basis. Fordelen er at vi kan informere deg når det skjer endringer i tjenesten. Denne tilgangen krever at du oppgir e-postadressen din, navnet ditt og bedriftens navn til nav.team.arbeidsplassen@nav.no Du vil få tilbakemelding i løpet av to virkedager.
Slik får du tilgang
Mer informasjon om APIet og tilkobling finner du i Datatjenestebeskrivelse i Felles datakatalog.
Har du spørsmål kan du kontakte oss på e-post nav.team.arbeidsplassen@nav.no. Ønsker du å avslutte abonnementet, send en henvendelse til samme e-postadresse.
Personvern
NAV er gjennom offentlighetsloven og digitaliseringsrundskrivet pålagt å gjøre offentlige data tilgjengelig. I retningslinjene går det fram at man bør oppgi kontaktinformasjon.
For å kunne tilby tilgang som registrert bruker (alternativ 2) må vi lagre nødvendige personopplysninger så lenge du/dere benytter tjenesten. Disse opplysningene trenger vi for å kunne komme i kontakt med deg senere, for eksempel ved endringer eller driftsavbrudd. Kontaktinformasjonen din blir slettet når du ikke lenger har tilgang som registrert bruker. For mer informasjon om personvern, se NAVs personvernerklæring.